HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 När blev Pioneer AX 10 "i" modell?+ en fråga till
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/09/06 :  20:35:58  Show Profile Send mayro a Private Message

Skall ta en tur förbi elgiganten siba mm och titta lite hur det ser ut på dvd marknaden vid tillfälle framöver då.......testa beg är ju svårt eftersom där jag bor florerar ju få begannonser

Och en "fin" skartkabel med lite guldbeläggning finns redan ju..detsamma en del coax somt optiska snören har jag i nån säck här med testköpta kablar som blivit liggande genom åren.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/09/07 :  23:58:27  Show Profile Send Stickan a Private Message
Sony, Pioneer, Samsung, Panasonic är några exempel på bra tillverkare som har bra dvd-spelare till bra priser också.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:22:58  Show Profile Send snare2 a Private Message
Quote FBK
"Jag "tror" att resultatet hade blivit annat med att använda de interna slutstegen i den. Just slutstegs delen brukar vara den svagaste punkten på alla Hembio receivrar oavsett prisklass."

Nad är ett rent försteg med processor & iom att pioneeren endast används som just processor så är det ju rättvist att köra processor mot processor ( Som försteg ).

Det visar igentligen att Nad "borde" vara bättre då den är både modern i dacar och byggd/ämnad som ett rent försteg medans Pioneer kanske inte är kända för att vara "bra" som försteg, men så var inte fallet som jag upplevde det dock.
Jag kan också nämna att jag matade inte pioneer med någon "eldkabel" utan endast med S/PDIF från en Denon 3910 & en Lyngdorf CD-1 som fick agera som transporter.

Mvh
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/09/08 :  17:56:21  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Nad är ett rent försteg med processor & iom att pioneeren endast används som just processor så är det ju rättvist att köra processor mot processor ( Som försteg ).

Tänkte inte på det att Naden just är en ren processor, sorry

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2007/09/08 :  20:47:50  Show Profile Send snare2 a Private Message
Quote FBK
"Tänkte inte på det att Naden just är en ren processor, sorry"

Jag förlåter dig

Mvh
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2007/09/09 :  00:37:55  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Jag gillar ju min AX10 så mycket att den får vara "nav" även för 2 kanal, jag köpte Classé ca-2200 som slutsteg och visst blev det skillnad men inte i närheten så mycket som ni alla som inte HÖRT en AX10 spela troligtvis tror ;)

En bra integrerad alltså, med helt OK slutsteg!

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000