HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Idiotförklaring av Hifi-klubben?!?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2002/12/07 :  19:21:01  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Ni kaske har uppmärksammat Hifi-klubens reklamkampanj? Då snubbar som verkligen inte ser ut att ha många tomtar på loftet testar surround. När diverse tavlor ramlat ner från väggara förenas de båda imbecilerna i en "high fi(ve)".
Min undrar är ju här ifall det faller på Hifi-klubben lott att få alla vi "hifi-nördar" att framstå som "hifi-nördar"?
Nu hadlar jag inte på hifi-klubben så jag känner mig inte så träffad av denna reklam (tolka det hur ni vill...) men samtidigt vill jag nog undvka att bli stämplad med en sådan ordentlig "nörd-stämpel" när folk gör associationer till hifi-klubbens "high fi(ve)" nördar.
Ja vad tycker ni andra?


PS
detta är inte så stort problem som det låter.. Jag käner mig bara lite provokativ ikväll..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..

Edited by - Kraniet on 2002/12/07 19:21:22

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/07 :  19:31:19  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


KALLA dem då för fjollklubben!
skriv ett brev.

det finns ändå inget hos dem
som är riktigt intressant..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/12/07 :  19:47:44  Show Profile Send n00b a Private Message
quote:
Originally posted by Niklas Nord



KALLA dem då för fjollklubben!
skriv ett brev.

det finns ändå inget hos dem
som är riktigt intressant..




TacT =))

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/12/07 :  20:22:05  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
xxxxxxx

Varför bry sig??

Tycker nog att dom butiker du brukar handla hos har mer jobb att göra när det gäller hifi-harmoni än hifiklubben.

modererat av Timbre

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

kjellen
Member

161 Posts

Posted - 2002/12/07 :  23:58:32  Show Profile  Visit kjellen's Homepage Send kjellen a Private Message
Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet.

Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra".
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/08 :  10:58:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Vad som är "felet" är väl dom anställda , och ledningen som vet vilka dom är.
Har inte hört nån bra demo varken på mässa eller i affär. Sen snackar dom en massa goja. För en massa år sen var jag inne i en av dom två affärerna vi har i malmö. Allt säljaren snackade om var hur cool han var som hade ett Marklevinson no28. Sen är dom väldigt snabba att vända kappan efter vinden allt eftersom man snackar.

Fina pryttlar men tråkiga/kassa säljare.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:14:24  Show Profile Send Nothing a Private Message
quote:
Originally posted by kjellen

Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet.



äntligen någon som fattar att det är musik man lyssnar på inte en tung glänsande märkes pryl av guld och aluminium som står på en dyr svävande stereobänk för 5000:-
ok om man lägger pengarna på en dyr kraftfull stereo, men för fan lyssna på den musik du/ni tycker om! istället för en skiva full med ljud från vattendroppar, och annat konstigt låterne!

musik...................... ahhhhhhhh
lol
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:14:32  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Dom kanske inte gått en säljkurs, och
enats om en gemensam buiktpolicy.

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:21:55  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by Nothing

quote:
Originally posted by kjellen

Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet.



äntligen någon som fattar att det är musik man lyssnar på inte en tung glänsande märkes pryl av guld och aluminium som står på en dyr svävande stereobänk för 5000:-
ok om man lägger pengarna på en dyr kraftfull stereo, men för fan lyssna på den musik du/ni tycker om! istället för en skiva full med ljud från vattendroppar, och annat konstigt låterne!

musik...................... ahhhhhhhh
lol




Det handlar om musik för oss alla... tror inte det finns många med en ruskigt dyr anläggning som inte lyssnar varje dag.. och självklart lyssnar folk på musik... och inte testskivor med droppar/ljud hela dagarna i ända. Sen är det ju en hobby for oss flesta här... vi söker efter ett bättre ljud hela tiden.. för att få våra favoritartister att låta som de faktiskt står här framför oss och spelar. För vissa kanske det inte spelar någon roll hur det låter... bara det låter och deras favorit skiva spelas... och det är ju kul för er.. men borde inte ett artist/musik forum passa bättre då?



Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:26:11  Show Profile Send JM a Private Message
Jag tycker reklamen är rolig ! Jag tar inte ett dugg illa upp.

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Nothing
Member

570 Posts

Posted - 2002/12/08 :  11:41:29  Show Profile Send Nothing a Private Message


quote:

Det handlar om musik för oss alla... tror inte det finns många med en ruskigt dyr anläggning som inte lyssnar varje dag.. och självklart lyssnar folk på musik... och inte testskivor med droppar/ljud hela dagarna i ända. Sen är det ju en hobby for oss flesta här... vi söker efter ett bättre ljud hela tiden.. för att få våra favoritartister att låta som de faktiskt står här framför oss och spelar. För vissa kanske det inte spelar någon roll hur det låter... bara det låter och deras favorit skiva spelas... och det är ju kul för er.. men borde inte ett artist/musik forum passa bättre då?



absolut, det är klart det är en hobby! inget fel med det, men ibland går det för lite för långt,, och man börjar undra om dom lyssnar på musik dom verkligen tycker om?
typ om vi går tillbaka till hifi-klubben som tråden handlar om,
gäller även andra hifibutiker, vet inte, men skivsårtimentiet är väl begränsat till skivor av en viss karaktär, ni vet säkert vad jag menar, alla lyssnar inte på, Grp jazz, sade, sarah brightman, typ.

osså säger ni > Varför tar du inte med egen musik? självklart!
Men dock inte så självklart för alla,


Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2002/12/08 :  12:21:11  Show Profile Send bernu a Private Message
Jag tycker inte man skall hetsa upp sig alltför mycket över reklamen...

Hifiklubben har tyvärr i mina ögon gått från hifi affär till onoff kopia. det som skiljer är priset på prylarna dom säljer.

Jag gillar hifibutiker där man märker att det finns ett genuint intresse för hifi/musik och inte bara att sälja de dyraste grejerna.

Nuförtiden går jag inte ens in på hifiklubben efter alla tidigare besvikelser...

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/08 :  13:07:57  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
quote:
Originally posted by n00b

quote:
Originally posted by Niklas Nord



KALLA dem då för fjollklubben!
skriv ett brev.

det finns ändå inget hos dem
som är riktigt intressant..




TacT =))

//jonas




B&W
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2002/12/08 :  16:33:35  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag håller med JM. reklamen är rolig.. :)
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/08 :  17:38:20  Show Profile Send Björn N a Private Message
Ett vanligt "problem" i manga sma hifibutiker ar att agaren ofta ar valdigt insnoad pa vissa musiktyper, jag besokte an Mkt liten hifibutik i Gbg gor ngt ar sedan, ville att han skulle spela ngt av Dire Straits, men jag fick svaret att han vagrar att spela dem eftersom dem ar for "vanliga" och kommersiella. Jisses alltsa...

Han hade bara Linn prylar dessutom

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2002/12/08 :  18:05:31  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Det var konstigt jag får nog gå ner och skälla på Anders men bara Linn prylar? Han har ju Naim också tidigare hade han Arcam också.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2002/12/09 :  08:57:37  Show Profile Send bernu a Private Message
Låter konstigt av Anders... Han brukar vara mycket öppen för alla sorters musik tycker jag...

Han säljer ju Linn, Naim och Pro-ject...

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:34:57  Show Profile Send escape a Private Message
Jag hade med mig "The Division Bell" när jag var där och lyssnade för ett tag sedan. Han satt nästan och dansade på stolen och blev imponerad över den fina inspelningskvaliteten Beställde skivan från ginza om någon undrar
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:37:39  Show Profile Send ekman a Private Message
han dansar ALLTID på stolen i hörnet
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/12/09 :  14:58:10  Show Profile Send escape a Private Message
aha, ett försäljningstrick
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/12/09 :  16:27:53  Show Profile Send yalpa a Private Message
quote:
Originally posted by escape

Jag hade med mig "The Division Bell" när jag var där och lyssnade för ett tag sedan. Han satt nästan och dansade på stolen och blev imponerad över den fina inspelningskvaliteten Beställde skivan från ginza om någon undrar



Säljaren här i Ume gillade inte alls samma platta, inte inspelningskvalitén iaf. och där kan jag bara hålla med om, den hålle inte toppklass...dock helt ok...så inget dansande här i butiken, dessutom lät skivan lagom vass ihop med Classik å Ninka...
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/12/09 :  17:01:20  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"jag besokte an Mkt liten hifibutik i Gbg gor ngt ar sedan, ville att han skulle spela ngt av Dire Straits, men jag fick svaret att han vagrar att spela dem eftersom dem ar for "vanliga" och kommersiella."

Det var ju hur kul som helst Fram för fler såna säljare!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000