Author |
Topic |
|
Kraniet
Member
686 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 19:21:01
|
Ni kaske har uppmärksammat Hifi-klubens reklamkampanj? Då snubbar som verkligen inte ser ut att ha många tomtar på loftet testar surround. När diverse tavlor ramlat ner från väggara förenas de båda imbecilerna i en "high fi(ve)". Min undrar är ju här ifall det faller på Hifi-klubben lott att få alla vi "hifi-nördar" att framstå som "hifi-nördar"? Nu hadlar jag inte på hifi-klubben så jag känner mig inte så träffad av denna reklam (tolka det hur ni vill...) men samtidigt vill jag nog undvka att bli stämplad med en sådan ordentlig "nörd-stämpel" när folk gör associationer till hifi-klubbens "high fi(ve)" nördar. Ja vad tycker ni andra?
PS detta är inte så stort problem som det låter.. Jag käner mig bara lite provokativ ikväll.. |
Carlssoninspirerade självbyggen
NAD 2200
Källa? Dator..
"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy.. |
Edited by - Kraniet on 2002/12/07 19:21:22 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 19:31:19
|
KALLA dem då för fjollklubben! skriv ett brev.
det finns ändå inget hos dem som är riktigt intressant..
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 19:47:44
|
quote: Originally posted by Niklas Nord
TacT =))
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 20:22:05
|
xxxxxxx
Varför bry sig??
Tycker nog att dom butiker du brukar handla hos har mer jobb att göra när det gäller hifi-harmoni än hifiklubben.
modererat av Timbre |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
kjellen
Member
161 Posts |
Posted - 2002/12/07 : 23:58:32
|
Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet. |
Kom ihåg att det är du som avgör vad som är "bra". |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 10:58:15
|
Vad som är "felet" är väl dom anställda , och ledningen som vet vilka dom är. Har inte hört nån bra demo varken på mässa eller i affär. Sen snackar dom en massa goja. För en massa år sen var jag inne i en av dom två affärerna vi har i malmö. Allt säljaren snackade om var hur cool han var som hade ett Marklevinson no28. Sen är dom väldigt snabba att vända kappan efter vinden allt eftersom man snackar.
Fina pryttlar men tråkiga/kassa säljare. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 11:14:24
|
quote: Originally posted by kjellen
Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet.
äntligen någon som fattar att det är musik man lyssnar på inte en tung glänsande märkes pryl av guld och aluminium som står på en dyr svävande stereobänk för 5000:- ok om man lägger pengarna på en dyr kraftfull stereo, men för fan lyssna på den musik du/ni tycker om! istället för en skiva full med ljud från vattendroppar, och annat konstigt låterne!
musik...................... ahhhhhhhh lol |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 11:14:32
|
Dom kanske inte gått en säljkurs, och enats om en gemensam buiktpolicy. |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
Neodynium
Member
2170 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 11:21:55
|
quote: Originally posted by Nothing
quote: Originally posted by kjellen
Ja, men.. Vad är du ute efter? Vi/Ni är ju alla töntar som sitter framför skärmen och diskuterar istället för att betrakta prylarna för vad de är - materiella gods som ni aldrig får med er i nästa liv. Dessutom; varför lyssnar ni inte på musiken istället för hårdvaran? Jag har beslutat att lägga ner det här och bara luta mig tillbaka fortsättningsvis och njuta. Ibland. Jag har just kommit hem från en sjukhusvistelse och fått med mig lite andra perspektiv på livet.
äntligen någon som fattar att det är musik man lyssnar på inte en tung glänsande märkes pryl av guld och aluminium som står på en dyr svävande stereobänk för 5000:- ok om man lägger pengarna på en dyr kraftfull stereo, men för fan lyssna på den musik du/ni tycker om! istället för en skiva full med ljud från vattendroppar, och annat konstigt låterne!
musik...................... ahhhhhhhh lol
Det handlar om musik för oss alla... tror inte det finns många med en ruskigt dyr anläggning som inte lyssnar varje dag.. och självklart lyssnar folk på musik... och inte testskivor med droppar/ljud hela dagarna i ända. Sen är det ju en hobby for oss flesta här... vi söker efter ett bättre ljud hela tiden.. för att få våra favoritartister att låta som de faktiskt står här framför oss och spelar. För vissa kanske det inte spelar någon roll hur det låter... bara det låter och deras favorit skiva spelas... och det är ju kul för er.. men borde inte ett artist/musik forum passa bättre då?
|
|
|
JM
Member
533 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 11:26:11
|
Jag tycker reklamen är rolig ! Jag tar inte ett dugg illa upp.
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
|
|
Nothing
Member
570 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 11:41:29
|
quote:
Det handlar om musik för oss alla... tror inte det finns många med en ruskigt dyr anläggning som inte lyssnar varje dag.. och självklart lyssnar folk på musik... och inte testskivor med droppar/ljud hela dagarna i ända. Sen är det ju en hobby for oss flesta här... vi söker efter ett bättre ljud hela tiden.. för att få våra favoritartister att låta som de faktiskt står här framför oss och spelar. För vissa kanske det inte spelar någon roll hur det låter... bara det låter och deras favorit skiva spelas... och det är ju kul för er.. men borde inte ett artist/musik forum passa bättre då?
absolut, det är klart det är en hobby! inget fel med det, men ibland går det för lite för långt,, och man börjar undra om dom lyssnar på musik dom verkligen tycker om? typ om vi går tillbaka till hifi-klubben som tråden handlar om, gäller även andra hifibutiker, vet inte, men skivsårtimentiet är väl begränsat till skivor av en viss karaktär, ni vet säkert vad jag menar, alla lyssnar inte på, Grp jazz, sade, sarah brightman, typ.
osså säger ni > Varför tar du inte med egen musik? självklart! Men dock inte så självklart för alla,
|
|
|
bernu
Member
424 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 12:21:11
|
Jag tycker inte man skall hetsa upp sig alltför mycket över reklamen...
Hifiklubben har tyvärr i mina ögon gått från hifi affär till onoff kopia. det som skiljer är priset på prylarna dom säljer.
Jag gillar hifibutiker där man märker att det finns ett genuint intresse för hifi/musik och inte bara att sälja de dyraste grejerna.
Nuförtiden går jag inte ens in på hifiklubben efter alla tidigare besvikelser...
/Björn |
/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306) |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"
2165 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 13:07:57
|
quote: Originally posted by n00b
quote: Originally posted by Niklas Nord
TacT =))
//jonas
B&W |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 16:33:35
|
jag håller med JM. reklamen är rolig.. :) |
|
|
Björn N
Fd. Speakerpro
731 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 17:38:20
|
Ett vanligt "problem" i manga sma hifibutiker ar att agaren ofta ar valdigt insnoad pa vissa musiktyper, jag besokte an Mkt liten hifibutik i Gbg gor ngt ar sedan, ville att han skulle spela ngt av Dire Straits, men jag fick svaret att han vagrar att spela dem eftersom dem ar for "vanliga" och kommersiella. Jisses alltsa...
Han hade bara Linn prylar dessutom
|
Optimist. punkt slut. |
|
|
Hepcat
Member
1103 Posts |
Posted - 2002/12/08 : 18:05:31
|
Det var konstigt jag får nog gå ner och skälla på Anders men bara Linn prylar? Han har ju Naim också tidigare hade han Arcam också.
Mikael |
www.selleri.de
|
|
|
bernu
Member
424 Posts |
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande
247 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 14:34:57
|
Jag hade med mig "The Division Bell" när jag var där och lyssnade för ett tag sedan. Han satt nästan och dansade på stolen och blev imponerad över den fina inspelningskvaliteten Beställde skivan från ginza om någon undrar |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 14:37:39
|
han dansar ALLTID på stolen i hörnet |
|
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande
247 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 14:58:10
|
aha, ett försäljningstrick |
|
|
yalpa
Member
1208 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 16:27:53
|
quote: Originally posted by escape
Jag hade med mig "The Division Bell" när jag var där och lyssnade för ett tag sedan. Han satt nästan och dansade på stolen och blev imponerad över den fina inspelningskvaliteten Beställde skivan från ginza om någon undrar
Säljaren här i Ume gillade inte alls samma platta, inte inspelningskvalitén iaf. och där kan jag bara hålla med om, den hålle inte toppklass...dock helt ok...så inget dansande här i butiken, dessutom lät skivan lagom vass ihop med Classik å Ninka... |
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2002/12/09 : 17:01:20
|
"jag besokte an Mkt liten hifibutik i Gbg gor ngt ar sedan, ville att han skulle spela ngt av Dire Straits, men jag fick svaret att han vagrar att spela dem eftersom dem ar for "vanliga" och kommersiella."
Det var ju hur kul som helst Fram för fler såna säljare! |
|
|
|
Topic |
|