Ett par vänner till mig har frågat om jag vill bygga ett par högisar till dem. Kanske även center o bakkanaler mm.
Budgeten är runt 8000-10000 för frontarna om jag minns rätt. Men gärna billigare. De verkar mest intresserade av golvare o storleken verkar inte ha allt för stor betydelse men inte några jättemonster.
Så vad föreslår ni?
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Vet inte hur mycket jag ska ta betalt. Det får vi se när det väl blir av o hur avancerat själva bygget blir. Det är inget bestämt än utan jag vill bara få lite ideer som man kkan presentera för dem.
Är lite sugen på någon dipolvariant typ Orion fast inte riktigt så avancerad. Eller någon variant med coaxialelement, typ Tannoy
Gravelsen har många trevliga varianten. En kollega till mig håller på med en av hans konstruktioner.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Kanske John Kreskovskys NaO Mini dipol kunde vara nagot? Anvander bra och prisvarda element, HDS Exclusive 7" midbasar och Seas 27TDFC diskant och basen ar en (eller tva) sluten Peerless XXLS 10". Bra kompromiss da det ar dyyyrt att fa bra baskapacitet i ett par dipoler.