HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hittade mitt gamla ICE-powersteg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2007/08/24 :  14:40:57  Show Profile Send JoelH a Private Message
Hej!

Det var ett bra tag sedan jag var aktiv här. Hifiintresset har dalat, andra intressen har tagit vid.

Men! Nu är jag hemma hos mina föräldrar, och där hittade jag mitt gamla ICE-powerbygge, en kopia av StefanBs gamla bygge. Det blev aldrig klart. När allt var färdigt och det enda som var kvar var att koppla in var de sista kablarna, ja, då visade det sig att jag hade tappat jag bort dem. Sedan dess har jag inte vetat var jag ska få tag i nya.

Det finns en Power connection-kabel och en Signal connection-kabel per modul. Power-kabeln är inkopplad. Signal-kabeln är borttappad. Det verkar i manualen som att kabeln är tillverkad av ett företag som heter JST. När jag letar runt på internet verkar den dock bara gå att köpa i 1000-pack. Att höra av mig till B&O har jag inte vågat.

Vad säger ni?
Vet någon av er om var man kan få tag i två sådana kablar? Jag tror att jag är kapabel att koppla in dem själv, men jag vet som sagt inte hur jag ska få tag i dem.

(Modellbeteckningen är enligt databladet JST PHR-08.)

Edited by - JoelH on 2007/08/24 14:43:13

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/08/24 :  17:48:24  Show Profile Send esl a Private Message
lödkolv och tråd...
Kosta gratis!

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/08/24 :  18:24:46  Show Profile Send UrSv a Private Message
Finns i flertalet gamla CD- eller DVD-spelare om man har tur.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000