HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nya högtalare från Penaudio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:22:57  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/08/16 :  21:59:19  Show Profile Send Njord a Private Message
Jag hittar inga som helst specifikationer vare sig på Audioconcepts eller Penaudios hemsida.

Penaudio är ännu en av alla hifitillverkare som hellre lägger upp några tjusiga bilder och skriver en massa snömos om företagets filosofi än ger matnyttiga fakta.
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/08/17 :  11:18:27  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
njord,

är du intresserad av högtalarna skickar vi dig gärna en broschyr i vilken alla högtalarfakta finns, - i Penaudio#8217;s fall även lite mera än vad producenter brukar skriva om deras produkter.

Vad gäller detaljinformation av produkter i allmänhet så har vi inte det på hemsidan. Det blir kort och gott inte tid att sitta med sådant för alla produkter. Däremot hjälper vi gärna med sådan information på en direkt fråga.

Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/08/17 :  12:43:49  Show Profile Send Njord a Private Message
Nej, jag är inte intresserad. Den ursprungliga nyfikenheten försvann när jag gick in på Penaudios hemsida. Jag är inte så desperat att jag köper ett par högtalare bara därför att de presenteras med en bild på en snygg tjej.

Om du tycker att det ligger någonting i min kritik, framför det då gärna till Penaudio. Dig lyssnar de säkert till.
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/08/17 :  15:15:50  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
njord,

har faktiskt lite svårt att se berättigandet av din kritik, - men det var kanske viktigt för dig att få fram den och i så tillfälle kan vi bara notera din synpunkt.


mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/08/17 :  15:34:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag förstår inte heller kritiken. Tjejen är för all del snygg men det är inget överdrivet
utmanande eller sexistiskt alls. En bild på en människa ger liv åt siten.

(Däremot hade det varit klart positivt med datablad att ladda ner.)

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/08/17 :  17:13:01  Show Profile Send Njord a Private Message
Jag tycker väl ungefär som du Bernt. Inget fel med människor om det också finns hårdfakta om produkterna.

Företaget sänder fel signaler - Att huvudsaken är heminredning, design och livsstil.

Som presumtiv köpare vill jag väl åtminstone veta mått och grundläggande prestanda.

Jag tror att Penaudio har fallit i farstun för sin reklambyrå.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000