HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Golden Ear Award till Burmester B100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/15 :  00:41:39  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Butikens mäktigaste högtalare får The Absolute Sounds Golden Ear Award 2007.

130 kg,
dubbla oskar heil air motion transformers i hornladdning
Dubbla 5" Burmestertillverkade mellanregister i kolfiber/kevlar
Dubbla 11" Burmestertillverkade basar

Element och delningsfilter matchade i en för Berlinfirman helt egen och unik spegel-process där varje komponent mäts i hela frekvensregistret och där avvikelser större än 1 dB (utmed hela skalan) mellan höger & vänster kanal medför kassering.

Mata med en 911 Mk3 eller 2 st 956 Mk2 och du har en lösning som stannar länge.



www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/08/15 :  12:03:32  Show Profile Send mayro a Private Message


Efter vad jag hört på dom senare mässorna så förstår jag detta pris Här hänger inte andra i "liknande" toppsystem som visas på mässor jag besökt med ens i bakhasorna enligt mina öron. det är klasskillnader för dom andra till att nå upp till burmasters "fulla systemljud".....

Grattis.

Edit. rättat

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/08/15 19:14:53
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/15 :  20:14:51  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
På high-end mässan på sheraton hotell -07 blev jag inte alls imponerad av Burmester uppställningen, tyckte bla att mellanregistret lät ofokuserat och basen saknade en del i konturskärpa, det satt inte ihop som det skulle var mitt intryck. Faktiskt tyckte jag QRS supernova hade mycket mera ordning på saker och ting och dessutom otroligt mycket billigare.

Men gratulerar kan jag göra ändå!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2007/08/15 20:20:05
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/15 :  21:20:13  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Tack Mayro!

Goldfinger: i butiken kan man lyssna i ett rum anpassat för 1-3 människor, i stället för mässans 50 - 100...
B 100:an har det överlägset bästa fokuset, den jämnaste frekvensgången (om vi någon gång lyckas tämja basen ) och ett särdeles djup i ljudbilden. I första delrapporten från The absolute sound konstaterade man att högtalaren krävd en hel del av sin brukare. Efter en månad var de bara säkra på en sak: detta var den bästa diskantåtergivning de hört!

Sedan trillade tydligen allt på plats vilket är kul!

Välkommen in för lyssning

mvh
.
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/15 :  21:31:04  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det skall jag göra nästa gång jag passerar! Mvh

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2007/08/16 :  19:15:31  Show Profile Send ulf a Private Message
Så olika man kan tycka. På Sheraton gillade jag verkligen Burmestern och QRSen lät betydligt sämre när Sladd vände på rummet och gick över från B100 till QRS.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/16 :  23:27:40  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Jag håller med Ulf

Väggen bakom QRS var en mardröm som sög alla bas från uppställningen, urk

Fast det räcker att stå lite fel så låter allt suddigt, basbumligt och knepigt. Tryggare att ha 15 m2 och 3 stolar, det går sällan fel. Fast svårt att få in Burmesterriggen

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000