Author |
Topic |
|
rolandm
Member
483 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 13:37:10
|
Efter mycket fundering har jag kommit fram till vad jag ska satsa på att köpa:
Micromega A80 förstärkare Micromega CD SE eller 132 CD spelare KEF iQ5
Möjligen Davis Matisse istället för KEF, men jag tror ändå mer på KEF för den goda spridningen och upplösningens skull, även fast Davis är väldigt charmiga. (kanske en charm man tröttnar på i längden?).
Surroundreceiver går att koppla in så Micromegan styr framkanalerna. Det är inget jag satsar på nu, det får bli senare. Jag tycker fortfarande bäst om tvåkanal.
Har även funderingar på skivspelare. Thorens TD240 kan nog vara rätt uppgradering från min 280MkII, den är vacker i trä. Fast nya 700 modellen i rött är ju asläcker - för massa tusen mer. Hmm...
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
|
Ryssen
100.000-klubben
8629 Posts |
Posted - 2007/09/03 : 00:30:49
|
Såg att du nämde Davis Matisse,vet du eller någon var man kan köpa dessa i Sverige? |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
rolandm
Member
483 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 20:24:28
|
Davis - http://www.atacama.se
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
|
|
millenniumking
Member
985 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 21:16:39
|
Funderade själv på Davis Matisse till min Rotel RA-04, de låter faktiskt rätt charmiga. Men jag vet inte hur lättdrivna de är så jag funderar istället på Monitor Audio BR5 just nu. Har förr alltid varit van med att ha rejält med förstärkarkraft, men jag har bytt ner mig lite i watt... |
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8629 Posts |
Posted - 2007/09/11 : 21:37:12
|
Ja,enligt databladet så ska ju Davis Matisse vara mer lättdrivna (1db)än Monitor Audio BR5.Jag funderar på att köpa ett par av något liknande(Då jag gett upp om att få klart mina DIY talare inom överskådlig tid)Mordaunt-short Avant 908i står oxå på listan om någon har erfarenhet? Undrar om 5,5" talarna i Davis och monitor klarar återge nån bas(naturtrogen),ska pula ihop en sub i framtiden. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
millenniumking
Member
985 Posts |
Posted - 2007/09/12 : 22:54:40
|
Har själv också ett relativt stort vardagsrum att fylla, men fungerar det inte fullt ut ska jag komplettera med en sub senare. |
|
|
|
Topic |
|