Author |
Topic |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 11:28:38
|
Barnsligt? Javisst är det så! Men det är fortfarande rätt skoj om det är ett bra trick och framförs på rätt sätt / av rätt person.
Jag öppnar med Svepa värmeljus-tricket.
Ta ett värmeljus där stearinet smält, pilla bort metallplattan där veken sitter och häll in innehållet i munnen. Ta ut klumpen när den stelnat. Enkelt och effektivt.
Har ni några partytricks att tipsa om?
OBS, inga dumheter utan bara seriösa och fungerande tricks som förvånar.
|
/Jonas
|
Edited by - EuphoniC on 2007/08/16 11:29:21 |
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 13:13:45
|
Jag kan ett som garanterat roar BARNEN
Tag en st. nyöppnad, full, Coca Cola flaska (1,5 liter), ställ på ett bord (förslagsvis ute i trädgården) och häll i ca 8-12 st. Mentos mintkarameller. Försök om möjligt att med hjälp av ett rör få i alla samtidigt annars är det risk att ni blir väldigt kladdiga.
Cola-läsken kommer att spruta ett antal meter upp i luften och som jag sa, barnen älskar detta.
Prova på nästa barnkalas |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 13:27:54
|
Den ska prövas!
En variant på den är den berömda mentos i sytråd i korken, så när en inget ont anande stackars själ skruvar upp korken så ramlar mentosen ned i Colan som skapar en geiser. Fast jag har inte provat, räcker det med bara en tro?
Mer partytrix |
/Jonas
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 15:23:07
|
Det ska väl ändå vara cola light? |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 15:43:54
|
Allt med kolsyra borde funka, men effekten blir kraftigast med lightläsk... Har jag för mig... |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
Mickeman
Member
688 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 16:04:15
|
På den lite farligare sidan kan TV serien "Brainiac" stunts med mikrovågsugnar vara kul:
http://www.evertube.com/videos/look/microwave.html
Själv skall jag prova att mikra en CD-skiva
Så här ser den ut efter några sekunders ljusfyrverkeri (påstås vara ofarligt men jag håller nog säkert avstånd och gör det i den gamla mikron)
/Mikael |
Think what's inside the box!
|
Edited by - Mickeman on 2007/08/16 16:06:40 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 16:28:16
|
Man kan även hälla ut värmeljuset på armen och ge sig själv eller någon annan en snabbvaxning, alltid roligt. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
CarlssonH
Skämtsam
1265 Posts |
Posted - 2007/08/16 : 18:51:01
|
Vad gäller Mentos i Colan, man brukar rekommendera Light'en eftersom sockret i den vanliga Colan blir så in i he**ikes kladdig och klibbig.
Sedan vet jag inte om det är någon skillnad på "spruthöjden" mellan Light och vanlig. |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
|
|
|
Topic |
|