HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Partytricks?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/08/16 :  11:28:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Barnsligt? Javisst är det så! Men det är fortfarande rätt skoj om det är ett bra trick och framförs på rätt sätt / av rätt person.

Jag öppnar med Svepa värmeljus-tricket.

Ta ett värmeljus där stearinet smält, pilla bort metallplattan där veken sitter och häll in innehållet i munnen. Ta ut klumpen när den stelnat. Enkelt och effektivt.

Har ni några partytricks att tipsa om?

OBS, inga dumheter utan bara seriösa och fungerande tricks som förvånar.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2007/08/16 11:29:21

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/08/16 :  13:13:45  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jag kan ett som garanterat roar BARNEN

Tag en st. nyöppnad, full, Coca Cola flaska (1,5 liter), ställ på ett bord (förslagsvis ute i trädgården) och häll i ca 8-12 st. Mentos mintkarameller. Försök om möjligt att med hjälp av ett rör få i alla samtidigt annars är det risk att ni blir väldigt kladdiga.

Cola-läsken kommer att spruta ett antal meter upp i luften och som jag sa, barnen älskar detta.

Prova på nästa barnkalas

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2007/08/16 :  13:27:54  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Den ska prövas!

En variant på den är den berömda mentos i sytråd i korken, så när en inget ont anande stackars själ skruvar upp korken så ramlar mentosen ned i Colan som skapar en geiser. Fast jag har inte provat, räcker det med bara en tro?

Mer partytrix

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/16 :  15:23:07  Show Profile
Det ska väl ändå vara cola light?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/08/16 :  15:43:54  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Allt med kolsyra borde funka, men effekten blir kraftigast med lightläsk... Har jag för mig...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2007/08/16 :  16:04:15  Show Profile Send Mickeman a Private Message
På den lite farligare sidan kan TV serien "Brainiac" stunts med mikrovågsugnar vara kul:

http://www.evertube.com/videos/look/microwave.html

Själv skall jag prova att mikra en CD-skiva

Så här ser den ut efter några sekunders ljusfyrverkeri (påstås vara ofarligt men jag håller nog säkert avstånd och gör det i den gamla mikron)


/Mikael

Think what's inside the box!

Edited by - Mickeman on 2007/08/16 16:06:40
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/16 :  16:28:16  Show Profile
Man kan även hälla ut värmeljuset på armen och ge sig själv eller någon annan en snabbvaxning, alltid roligt.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/08/16 :  18:51:01  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Vad gäller Mentos i Colan, man brukar rekommendera Light'en eftersom sockret i den vanliga Colan blir så in i he**ikes kladdig och klibbig.

Sedan vet jag inte om det är någon skillnad på "spruthöjden" mellan Light och vanlig.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000