HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Flyttar till USA, ny förstärkare - vilken?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2007/08/12 :  16:35:36  Show Profile Send pontus a Private Message
Som sagt, flyttar till Boston vid månadsskiftet. Har för tillfället en Edison 60 till mina JMLab 926:or vilket jag tycker fungerar bra. Skall dock inhandla en ny förstärkare i USA och jag funderar på vilken. 926:orna kan ibland bli ganska så detaljerade så en stärkare med lite varmare klang är att föredra. Helst integrerad, begagnad och inte över 10k SEK. Har ni några förslag på vad man bör kolla upp? Mcintosh och Audio Research är jag intresserad av. Något mer?

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2007/08/12 :  16:55:47  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Edison 60 är omkopplingsbar till 120 volts nätspänning. Så för ljudets skull finns det ingen egentlig anledning att byta till någon av de nämnda märkena.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2007/08/12 :  17:06:41  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Jag skulle nog vara intresserad av att testa någon modell av Jeff Rowland eller Conrad johnson om jag flyttade till staterna, bara av ren nyfikenhet.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2007/08/12 :  17:08:26  Show Profile Send pontus a Private Message
Edisonen strular en del -- sprakar ibland i högra kanalen, framförallt när den är kall -- så jag köper hellre en ny än kopplar om den. Har försökt laga den men utan framgång.
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2007/08/12 :  18:15:00  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Om du ändå skall köpa en ny förstärkare som finns den möjligheten att köpa triodförstärkare även i USA. Det är vad jag rekomederar om du vill ha likvärdigt eller bättre ljud. Det finns massor av tips på internet utanför de stora butikerna.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000