HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Någon som seglar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/08/07 :  17:28:50  Show Profile Send Amund a Private Message
Är det några på forumet som seglar, eller är alla fotografer??
Berätta gärna lite!

Själv har jag en liten Snap Dragon 21, som jag självklart inte har hunnit få i vattnet i år.

Tänkte jag skulle gå upp lite i storlek till nästa år, runt 28-32 fot. Har ni några tips kanske?


/Danne

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/08/07 :  17:59:32  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Hade en stortriss och sedan en Magnifik Midget fram till förra sommaren... är nu båtlös

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/08/07 :  18:18:28  Show Profile Send Amund a Private Message
Va, hur klarar du dig?:)
Saknar du den så pass att det blir en ny? Själv har jag nästan abstinens den här sommaren..

/Danne

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/07 :  18:59:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Har allt seglat en del men nu är jag segelbåtlös sedan ett gäng år.
Har visserligen en liten segeljolle liggandes men den är det riktig längesedan den var i sjön..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/08/07 :  21:01:07  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag och min flickvän är nog på gång att söka efter en motorbåt att använda som badbåt, men nog suger det lite i maggropen när man ser fyllda segel över fjärden en sån vacker dag som idag....

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Swirve
Member

96 Posts

Posted - 2007/08/07 :  23:42:05  Show Profile Send Swirve a Private Message
Har seglat lite grann tidigare, och när man blir rik (ska börja plugga om en vecka o måste intala mig att jag är fattig...) ska ja allt ha segelbåt! Riktigt härligt att kryssa fram i skärgården. Tills vidare får man klara sig med att åka vattenskidor.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/08/08 :  06:08:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jodå, segling är en av mina laster. Nu för tiden blir det inte så mycket seglat, annat tycks komma emellan. Jag har en LM22'a ihop med en kompis.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/08/08 :  08:47:24  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Har en seglingskarriär som gästgast, oftast på brorsans Fortissimo, men även en kompis Maxi 108, brukar få stå till tjänst. Utgår oftast från Sthlm Södra skärgård. Innan jag fick barn var det nog mera bland annat ett Gotland Runt år 2000.

Har börjat introducera barnen vartefter, så nu vi klarar en vecka( taktiken har varit en övernatting per uppnått år dvs. denna sommar blev det 6 övernattningar) och dagsetapper på uppemot 20 DM om det behövs, utan uppror. Annars gillar jag lite äventyrliga seglingar som till Gotland vid Kristi Himmelsfärdshelgen eller segla ner Maxin till Västervik på en helg.

Har väl lite funderingar på att köpa in mig i brorsans båt eller snarare en potentiell uppgradering...

edit: Sen kan man ju fota under seglingen...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2007/08/08 08:48:14
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2007/08/08 :  15:36:58  Show Profile Send Amund a Private Message
quote:
edit: Sen kan man ju fota under seglingen...



Jag är lite sugen på att göra en lite längre segling, till och börja med ner till medelhavet. Hade gärna gjort det i min lilla 21fotare men tycker att det är lite bortkastade pengar å rusta en så liten båt.. Så nu letar jag för för fullt efter en större, men det är en djungel om nåt har jag upptäckt.

/Danne

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/08/08 :  17:31:14  Show Profile Send boombox a Private Message
Har också lite abstinens efter att ha sålt min Aphrodite 30.

Är du ute efter en liten båt för långsegling så kolla t ex efter en välbyggd Allegro 27.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/08/13 :  11:51:06  Show Profile Send jos a Private Message
Har seglat lite och även jobbat som seglarinstruktör när jag var yngre och har en Bavaria 37 inom familjen som det tyvärr var några år sedan jag seglade med. Nu blir det mest motorbåt i drygt 30 knop ut till någon klippa i skärgården. Och lite vattenskidåkning förstås...!

För drygt 10 år sen jobbade jag på denna båt som jag kan rekommendera en tur på om ni är sugna på en lite annorlunda kryssning än de 300m långa färjorna som tar tusentals människor.

Star Flyer



Om jag inte minns fel hade vi strax under 3500 m2 segelyta med alla segel uppe..

Edited by - jos on 2007/08/13 12:58:15
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/08/13 :  12:47:50  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
En segeltur med den skutan skulle jag inte tacka nej till

Har seglat HMS Falken (stortoppsgast) en vecka o det var inte alls fel


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2007/08/13 12:53:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000