HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Datorhjälp Mac
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/02 :  17:35:37  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Datorfantomen Carlsson beställde för några månader sedan senaste OP-systemet (10.4.10)från Apple mest för att vara en smula up to date.

Inga bekymmer trodde mannen som har obegränsad tilltro till Mac

Nu "fryser" datorn 3 gånger om dan och beter sig som vilken PC som helst.

Jag behöver hjälp av någon fysisk person som kommer hit och räddar det jag har på disken, tar bort rubbet och installerar om med de skivor som kom med datorn då den var ny. (10.3.4)

ring 070-602 70 75 och hjälp sladden!

mvh
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/08/02 :  17:37:48  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Luuugn, bara lugn.

Det nya OS'et måste spelas in 1000 timmar först.

Ps. Tråkigt det händer, men det löser sig nog!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2007/08/02 17:38:15
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/08/02 :  18:11:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Va Kan Mac strula ?
Hoppas du får ordning på det (Eller att du får hjälp, för en strulande dator är inget kul)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/02 :  19:27:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Köp en extern hårddisk. Lagra det du behöver. Installera om med nya systemet.
De skyltar en del med 10.5an, får du uppgraderingen till den? hur som helst så tycker jag inte någonsin min mac har klabbat något annat än att den börjar bli slö (allt nyare är rättare sagt snabbare).
Med tanke på vilket system som följde med när du köpte den ny så antar jag att datorn inte sätter några gränser rent prestandamässigt.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/08/02 :  20:09:13  Show Profile
quote:
Va Kan Mac strula ?

Det räcker att jag tittar på en mac så hänger den sig

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/08/03 :  11:49:31  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Jo, ibland blir man förvånad...

vemsom: En ännu nyare version/upgrade?? Du är tokig. Här skall tillbaka till 2 år gamla trygga OS X 10.3.4

Fast "det är bara att...och så sparar du i en annan...och så kör du tillbaka".... aldrig i livet

Glömde jag säga att det finns en belöning till den som dyker upp och hjälper mig?

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000