HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Studentrum i Lund, tips?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:45:38  Show Profile Send JonasY a Private Message
Hej!

Är antagen till LTH (industriell ekonomi) i höst. Dessvärre saknar jag fortfarande bostad och det börjar bli lite ont om tid hehe.

Kanske finns det någon som bor (eller tom kanske studerar?) i Lund/närheten och vet lite bra tips på hur man kan skaffa rum? Står i kö hos AFB (fick dålig plats tyvärr), har koll på vad som händer på Bopoolen och Blocket.

Är av förståliga skäl mycket tacksam för svar.

Mvh
Jonas

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/08/02 :  17:48:12  Show Profile Send 80-talet a Private Message
andrahand.se, akelius.se, lkf.se, det enda tips jag som lundabo och student kan ge dig är att vara sjukt snabb... studentbostäderna brukar ha ganska hög omsättning av hyresgäster så det kan gå fort, tills du får rum kan ett andrahandsboende vara ok? lkf är det kommunala bostadsföretaget och har i "ytterområdena" (ytterområdena är max 10-15min från centrum med buss/cykel, skaffa cykel!) lghter som det är hyfsat kort väntetid på men de har en ganska dryg kö i övrigt. akelius har dels nybyggda (dyra) studentbostäder men också ganska prisvärda lghter och de har inget kösystem vilket gör att du kan få snabbt tillträde.

eoJeud
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/08/02 :  18:13:48  Show Profile Send Digger a Private Message
Om det skulle skita sig så titta lite utanför Lund.
Åkte själv mycket tåg mellan Hässleholm och Malmö, och det funkade bra, såg då en hel del studenter som pendlade både från Hässleholm och Eslöv till Lund.
Inte så roligt kanske, men dock en nödlösning nu när det börjar bli ont om tid.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/08/02 :  19:34:50  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag har också kompisar som pendlade från Malmö när de pluggade. Efter vad jag förstår så var det väldigt smidigt att resa med Pågatåget.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/08/02 :  20:39:47  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Tåg och bussar från Malmö går heeela tiden, Lund och Malmö kan i stort sett ses som samma stad (iaf i det hänseendet).
Många bor i Malmö när de pluggar i Lund och vice versa.

Hässleholm är vansinnigt långt från allt.
Bättre att pendla från Helsingborg isåfall. Tar bara en halvtimme cirka. Däremot skall du undvika Landskrona vad du än gör (min åsikt), värre städer får man leta efter. Sist jag var där kastade några snorungar ett brinnande föremål efter mig mitt i stan.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/08/03 :  10:03:00  Show Profile Send Egill a Private Message
Eslöv har åtminstone tidigare varit lätt att få lägenhet i och pendlingsavståndet till Lund är kort. Om du inte hittar nåt i Lund skulle det vara mitt förstahandsval.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2007/08/03 :  13:47:18  Show Profile Send Egill a Private Message
Såg precies denna http://www.blocket.se/vi/12873622.htm?ca=23_10_s

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000