HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ************'
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  10:52:15  Show Profile Send Stingray a Private Message
***************

Edited by - Stingray on 2007/08/15 00:27:53

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2007/07/29 :  11:36:43  Show Profile Send Larsen a Private Message
Lycka
Tycker du gjort rätt. Pröva olika lösningar och inte dissat de billiga. Huvudsaken man prövar och bildar sig en uppfattning. Kul du är nöjd! Pengar över till skivor är ju en bra bonus

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  11:48:28  Show Profile Send Stingray a Private Message
Underbart! Jag har aldrig hört så silkeslen diskant i några JM Lab förut. Nu är det jätteroligt att lyssna på hårdrock igen.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/07/29 :  12:34:33  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Kul att du fick bättre ljud, just hårdrock ställer rätt höga krav på att det inte får vara för kallt och hårt i ljudbilden.

Har JM lab bi-wire möjligheter på vissa av sina högtalare?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  14:33:12  Show Profile Send Stingray a Private Message
Mina har det (electra 936). Det gör bara ljudet ännu slankare.
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  14:36:12  Show Profile Send Stingray a Private Message
Jag ändrade rubriken för det är just vad det är!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/07/29 :  15:27:33  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag TROR att mångtrådig kabel är mer förlåtande än enkardelig.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2007/07/29 :  18:06:28  Show Profile Send pak a Private Message
mina synergistic research har olika ledare-både mångtrådig ock grövre.verkar vara en mycket bra lösning.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  18:48:46  Show Profile Send Stingray a Private Message
Jag har haft en liknande Monster m 1.5, den var uppbyggd på det sättet men den funkade inte lika bra som det här.
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/29 :  19:22:27  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Kul med bra resultat (alltid kul!)!

Kommer ihåg jag läste ett kabeltest för några månader sedan där författaren menar att oberoende av konstruktion och material hade han alltid fått bättre resultat (på de personer han testade) med enkardelig till rör och mångtrådig till transistor ...

Vet inte vad ett sådant generellt påstående är värt egentligen men kanske kan vara kul att läsa för någon? http://www.tnt-audio.com/accessories/wire_double_blind_project1_e.html

Johan
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/29 :  23:28:45  Show Profile Send Stingray a Private Message
Har nu koplat ihop både 4 kvadraten och 6 kvadratskabeln till samma ingång och likadant till byglarna. Då blir det ännu mjukare och basen blir mer detaljerad. Har inte hunnit prova så mycket, återkommer i morgon.
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2007/07/30 :  11:42:33  Show Profile Send Stingray a Private Message
Det blev ruggigt bra. Det här är faktiskt den enda kabeln som jag provat som blivit så här bra och jag har provat MÅNGA, både dyra och billiga och hemmagjorda. Dom andra kablarna som har gett ett varmare ljud har också rullat av i diskanten men det gör inte den här, tvärtom blir det faktiskt mer av den högsta diskanten. Det märks på äldre inspelningar där det är lägre nivå blir det lite tydligare brus, och det är inget som är negativt. Om det är någon annan som har samma problem som jag har haft med JM Lab Electra prova gärna detta det är ju nästan gratis och resultatet blir förbluffande bra: Varmt högupplöst ljud med en silkeslen diskant och en mycket bra röstplacering!

Edited by - Stingray on 2007/07/30 17:32:36
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/08/16 :  22:30:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tråd stängd och Stingray är på semester se mer här


Stingray, om du läser detta så är vi väldigt intresserad av vad det var som hände. Om det är något vi kan göra för att förbättra HiFiForum.nu så skicka ett mail till mig på pac(a)hififorum.nu eller postmaster(a)hififorum.nu

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000