HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stöt !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/07/27 :  17:58:10  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message
Hallå

Drog nyligen ur kablarna till stereon pgr åska. Då jag höll i strömkablarna efter urdragning fick jag en ganska häftig kyss av någon av dem (förstärkare el cd). Vad kan detta bero på? lagrar de ström av någon anledning? Hoppas det inte är något som är fel?!

MVH Jonas

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/07/27 :  18:24:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Får man en stöt av att hålla i strömkablarna är det definitivt något fel. Kolla om kabelisoleringen är hel.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/07/27 :  18:27:30  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message
Kanske skall förtydliga med att jag höll/ kom åt längst ner på kabeln, alltså den metallen man stoppar in i väggen. Men det jag tänker är, skall det finnas ström i apparaten när kabeln är urdragen, varför lagras det?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/07/27 :  18:41:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
OK, det finns ibland en kondensator i nätfiltret i apparaten som kan göra att det blir så.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:12:02  Show Profile Send huzze a Private Message
Just så. En TV är t ex grym på att lagra ström. Även dammsugare (!?) kan ge den effekten. Inte röra elkontakter direkt efter uttag.
Go to Top of Page

NAD Jonas
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/07/27 :  19:22:47  Show Profile Send NAD Jonas a Private Message
Tack, då har ni stillat min oro :)!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000