HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 HFLS-1 småfrågor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/25 :  13:21:34  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message
Hejsan hejsan.

Jag börjar nu närma mig slutet på mitt HFLS-1bygge. Men jag har stött på lite små dumma problem. Bas/midelementets poler märks bara ut med en röd prick på ena polen. Spelar det någon roll vilken som sitter var eller bara att det är lika i båda högtalarna? Sedan så undrar jag vilken som som brukar betraktas som positiv respektive negativ pol utav röd och vit när det gäller polskruvarna.

Tack på förhand...

//Robert

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/07/25 :  13:43:39  Show Profile Send UrSv a Private Message
1. Baselementet MÅSTE kopplas rätt dvs RÖD till PLUS.
2. Normalt brukar man nog anse att RÖD är PLUS men om du bara vet vilken kan du ju göra som du vill.
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/25 :  13:55:05  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message
Aaah tackar :)

Jag ser ingen anledning till att jag inte skulle följa den standard som finns.

Tack igen.

Fler bilder på bygget kommer komma upp på mitt galleri: http://images.notsi.net/main.php?g2_itemId=820
Om någon vill kolla :)

Tack igen :)
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2007/07/25 :  21:17:23  Show Profile Send Bogus a Private Message
Jag lånar denna tråden lite då jag även har en fråga om hfls-1.
Jag ska till att köpa ett paket från hifikit efter semestern om två veckor (om man har några pengar kvar vill säga ) men det finns ju två olika paket? Det som skiljer är komponenterna i delningsfiltret vad jag kan se. Det som verkar skilja är att i paket ett är det luftlindade spolar och i paket två är det bandspolar. Vad är det för skillnad? Antar att bandspolarna är bättre kvalité eftersom de kostar 900:- kronor mer eller är det bara en fråga om vad man tycker låter bäst? Jag vill ju ha det som ger bäst ljud, men om paket ett ger samma "prestanda" fast bara annan karaktär så är det ju onödigt att lägga 900:- extra...

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/07/26 :  10:26:58  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Prova sökfunktionen, sök HFSL1 bandspolar luftlindade och så...så får du svar, det finns väl utrett :-)
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2007/07/26 :  12:15:29  Show Profile Send Bogus a Private Message
Ahh... hjärnsläpp!
Hittade vad jag sökte efter och det dyrare paketet får det bli! Inget snack!

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!

Edited by - Bogus on 2007/07/26 12:16:10
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000