Author |
Topic |
Jazz
Member
930 Posts |
Posted - 2007/07/24 : 21:34:07
|
quote: Tour de France: Vinokurov fast för dopning Sport 24 jul 19:38
Måndagens etappvinnare, kazaken Alexander Vinokurov, har testat positivt för bloddopning, uppger Reuters. Det positiva testet ska ha lämnats efter Vinokurovs etappvinst i lördags.
Han VAR en av dom jag uppskattade mest |
Följ https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/24 : 21:36:49
|
Elitidrott tappar mer och mer...
Tacka vet jag hobby-motionärer som tar hans om sin kropp!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
acebowler
Member
1178 Posts |
Posted - 2007/07/24 : 21:55:38
|
Trist.... emot publik och inte minst sagt emot sina ej dopade medtävlare...nä, stäng av på livstid.... |
GM 70SE Nu kör vi!!
|
Edited by - acebowler on 2007/07/24 21:56:49 |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 01:42:03
|
Det som jag funderar på är hur f-n DOM tänker. Hela karriären står ju på spel. Att de vågar chansa?
Hur många som dopar sig klarar sig och aldrig åker dit?
Har man dopat sig en gång så har man gjort bort sig en gång för mycke.
Förrsten, vad gör Ludmila nu för tiden? |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 07:36:40
|
Mikaell. PENGAR stavas det...
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 07:54:16
|
cykel sporten är en av de elitidrotter som det är allra mest doping i, då den verkligen är en uthållighets sport och de som inte använder någonting är chanslösa att hävda sig i toppen då utan "hjälp på traven" Är förvånad över att det fortfarande finns sponsorer och tv-bolag som vill ta i denna sport då den är genom rutten sedan länge. Ni som såg Johann Mühlegg när han drog ifrån resten av världs eliten på skidor i VM (var det va?)såg hur stora skillnader det kan vara mellan att vara ren och inte ren. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 07:59:18
|
2 tävlingar. 1 för rena. 1 för resten, den som petar i sig mest vinner men lever kortast... |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 08:46:25
|
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 08:54:12
|
Men vem orkar kolla på karlar i tights som ginder på en sadel? Mäkta tråkigt
Dom får väl köra med motorcyklar istället så kan dom dopa sig så mycket dom orkar. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 21:13:21
|
Såg på tv förut att några cyklister hade stannat för att demonstrera mot dopningen.
Tråkigt med denna utbredda dopning. Dom är verkligen ute och cyklar.
|
Edited by - arcam on 2007/07/25 21:13:44 |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:08:48
|
Nu idag har en till torskat dit! |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:25:26
|
|
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:26:13
|
Och en av dom var med här om jag förstod det hela rätt !??!
quote: Såg på tv förut att några cyklister hade stannat för att demonstrera mot dopningen.
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Ryssen
100.000-klubben
8605 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:30:02
|
Låt dom dopa ihjäl sig! Synd om dom som vill sköta sig bara.. |
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:43:14
|
quote: Och en av dom var med här om jag förstod det hela rätt !??!
Trodde först att du skämtade Kollade nu, det stämmer |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2007/07/25 : 22:49:15
|
Cykel har välan vart mycket fusk jämt. På forntiden knapra de amfetamin och cyklade ihjäl sig. Touren som går nu är ju tämligen korkad, ungefär som att köra 20 Vasalopp på 3 veckor. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 08:12:47
|
jag är stor cykelfantast, tycker touren är riktigt roliga att följa. men man blir så trött av all doping. men ifall man skulle börja granska andra sporter så som hockey eller liknande sporter, som minst är lika krävande så tror jag nog allt att man finner minst lika mycket folk som håller på dopar sig där.
att dom inte bara kan hålla sig ifrån det. men det är väl så att det fortfarande finns en chans att dom klarar sig undan att bli påkommna det är väl därför ? eller vad tror ni `? |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 08:16:29
|
quote: Dom är verkligen ute och cyklar.
Nähä? |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 09:02:45
|
quote: cykel sporten är en av de elitidrotter som det är allra mest doping i, då den verkligen är en uthållighets sport
Den förste som dog av dopingmissbruk på tour de france gjorde det på tidigt 20-tal och då stoppade de i sig alla konstiga saker bl.a. anfetamin bensodrin mm då var det ännu hårdare än det är idag. Så långa tävlingar som löper över tre veckor är skittuffa men för den skull borde de klara det utan hjälpmedel men som vanligt handlar det om pengar och då gör folk vad som helst.
Men det är vanligt förekommande att proffscyklister ute i europa får börja knapra dopingpreparat tidigt i karriären. Jag har en spansk kamrat som blev proffscyklist men han slutade p.g.a att de tvingade honom att äta preparat vilket han inte ville alls. Det berodde på att han har en barndomskamrat också cyklist (fd) hamnade på mentalsjukhus p.g.a dopingpreparat Antonio berättade för mig att det är en vanlig hållning att du blir ingen bra cyklist om du inte äter preparat. Jag tror inte att man skall gå på cyklisterna utan tränarna som tvingar cyklisterna att dopa sig.
Anders
|
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Jazz
Member
930 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 10:09:36
|
quote: Tour de France: Rasmussen sparkas från stallet Sport 25 jul 23:20
Totalledaren i Tour de France, 33-årige dansken Michael Rasmussen sparkades sensationellt av sitt stall på onsdagskvällen, mitt under pågående tävling, uppger nyhetsbyrån AFP.
Enligt uppgift har Rassmussen brutit mot stallets regler. Han ska bland annat ha ljugit om att han befann sig i Mexico när han i själva verket var i Italien.
Det blir nu spanjoren Alberto Contador som får ta på sig den gula ledartröjan.
|
Följ https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 12:08:28
|
Herregud.... och han satt i TV häromdagen och talade om att han var ren. (för tillfället) Varför ljuger han då om var han var och tränade kan man fråga sig? Ja därför att han troligtsvis knapparade piller för fulla muggar och skulle åka dit om han talade om var han var. quote: Men det är vanligt förekommande att proffscyklister ute i europa får börja knapra dopingpreparat tidigt i karriären. Jag har en spansk kamrat som blev proffscyklist men han slutade p.g.a att de tvingade honom att äta preparat vilket han inte ville alls. Det berodde på att han har en barndomskamrat också cyklist (fd) hamnade på mentalsjukhus p.g.a dopingpreparat Antonio berättade för mig att det är en vanlig hållning att du blir ingen bra cyklist om du inte äter preparat. Jag tror inte att man skall gå på cyklisterna utan tränarna som tvingar cyklisterna att dopa sig.
Blir inte förvånad, misstänker att det är bara inte cyklisterna själva som börjar på egen hand utan att stallen har ett stort inflytande över detta, det handlat ju om pengar |
|
|
Hinken74
Member
1102 Posts |
Posted - 2007/07/26 : 19:39:13
|
Läkare har ju konstaterat att kroppen ej kan klara den påfrestning som krävs vid ex TDF. Man behöver fler dagar på sig för att vila upp sig än vad de får. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/07/31 : 12:01:46
|
Ja de flesta har väl sett fortsätningen på såpan som varit, blev ju några till som åkte dit. Nyheten i soppan är att visst Wada ska sköta tester på cyklister i fortsättningen för TDF del om jag förstog det rätt. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/07/31 : 12:08:14
|
Jag undrar hur tex Armstrong skulle klara av att stoppa i sig nått förbjudet då han testades kontinuerligt åren igenom ?
Jag säger inte att han har dopat sig utan undrar mest om dom kan smyga |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2007/07/31 : 12:18:37
|
quote: Dom får väl köra med motorcyklar istället så kan dom dopa sig så mycket dom orkar.
Vill bara påpeka att motorsport har lägre gränsvärden för vad som är tilllåtet än de flesta andra sporter. |
comfortably numb |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/07/31 : 12:37:18
|
quote: Jag undrar hur tex Armstrong skulle klara av att stoppa i sig nått förbjudet då han testades kontinuerligt åren igenom ?
Jag säger inte att han har dopat sig utan undrar mest om dom kan smyga
Armstrong har väl erkänt i efterhand att han har dopat sig om jag minns rätt, så visst gick det. Sedan så är det ju så att det hela tiden kommer nya preparat och förfinade metoder för att dopa sig och de som gör det har hjälp av speciella läkare som hjälper dem. Svensken inom anti doping (???) säger ju att de som dopar sig inom olika sporter alltid ligger steget före, men att tex Wada kommer närmare och närmare med nya testmetoder som blir mer och mer effektiva så på sikt så blir det allt svårare att komma undan. Det är för mycket pengar som står på spel i all sport idag så jag tycker att det är lika bra att testa alla, enda sättet att få en helt ren sport. |
|
|
Topic |
|