HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 VARFÖR KAN DOM INTE GE SIG? :(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/07/24 :  21:34:07  Show Profile Send Jazz a Private Message

quote:
Tour de France: Vinokurov fast för dopning
Sport 24 jul 19:38

Måndagens etappvinnare, kazaken Alexander Vinokurov, har testat positivt för bloddopning, uppger Reuters. Det positiva testet ska ha lämnats efter Vinokurovs etappvinst i lördags.

Han VAR en av dom jag uppskattade mest

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/24 :  21:36:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Elitidrott tappar mer och mer...

Tacka vet jag hobby-motionärer som tar hans om sin kropp!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/07/24 :  21:55:38  Show Profile Send acebowler a Private Message
Trist.... emot publik och inte minst sagt emot sina ej dopade medtävlare...nä, stäng av på livstid....

GM 70SE Nu kör vi!!

Edited by - acebowler on 2007/07/24 21:56:49
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2007/07/25 :  01:42:03  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Det som jag funderar på är hur f-n DOM tänker. Hela karriären står ju på spel.
Att de vågar chansa?

Hur många som dopar sig klarar sig och aldrig åker dit?

Har man dopat sig en gång så har man gjort bort sig en gång för mycke.

Förrsten, vad gör Ludmila nu för tiden?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/25 :  07:36:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Mikaell.
PENGAR stavas det...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/25 :  07:54:16  Show Profile Send FBK a Private Message
cykel sporten är en av de elitidrotter som det är allra mest doping i, då den verkligen är en uthållighets sport och de som inte använder någonting är chanslösa att hävda sig i toppen då utan "hjälp på traven" Är förvånad över att det fortfarande finns sponsorer och tv-bolag som vill ta i denna sport då den är genom rutten sedan länge. Ni som såg Johann Mühlegg när han drog ifrån resten av världs eliten på skidor i VM (var det va?)såg hur stora skillnader det kan vara mellan att vara ren och inte ren.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/25 :  07:59:18  Show Profile Send huzze a Private Message
2 tävlingar.
1 för rena.
1 för resten, den som petar i sig mest vinner men lever kortast...
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/25 :  08:46:25  Show Profile Send Stickan a Private Message

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/07/25 :  08:54:12  Show Profile
Men vem orkar kolla på karlar i tights som ginder på en sadel? Mäkta tråkigt

Dom får väl köra med motorcyklar istället så kan dom dopa sig så mycket dom orkar.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/07/25 :  21:13:21  Show Profile Send arcam a Private Message
Såg på tv förut att några cyklister hade stannat för att
demonstrera mot dopningen.

Tråkigt med denna utbredda dopning.
Dom är verkligen ute och cyklar.

Edited by - arcam on 2007/07/25 21:13:44
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:08:48  Show Profile Send Stickan a Private Message
Nu idag har en till torskat dit!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:25:26  Show Profile Send arcam a Private Message
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:26:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Och en av dom var med här om jag förstod det hela rätt !??!

quote:
Såg på tv förut att några cyklister hade stannat för att
demonstrera mot dopningen.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8605 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:30:02  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Låt dom dopa ihjäl sig!
Synd om dom som vill sköta sig bara..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:43:14  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Och en av dom var med här om jag förstod det hela rätt !??!

Trodde först att du skämtade Kollade nu, det stämmer

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:49:15  Show Profile Send svejk a Private Message
Cykel har välan vart mycket fusk jämt. På forntiden knapra de amfetamin och cyklade ihjäl sig. Touren som går nu är ju tämligen korkad, ungefär som att köra 20 Vasalopp på 3 veckor.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/07/26 :  08:12:47  Show Profile Send garmen a Private Message
jag är stor cykelfantast, tycker touren är riktigt roliga att följa. men man blir så trött av all doping. men ifall man skulle börja granska andra sporter så som hockey eller liknande sporter, som minst är lika krävande så tror jag nog allt att man finner minst lika mycket folk som håller på dopar sig där.

att dom inte bara kan hålla sig ifrån det. men det är väl så att det fortfarande finns en chans att dom klarar sig undan att bli påkommna det är väl därför ? eller vad tror ni `?

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/07/26 :  08:16:29  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Dom är verkligen ute och cyklar.
Nähä?
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/07/26 :  09:02:45  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
cykel sporten är en av de elitidrotter som det är allra mest doping i, då den verkligen är en uthållighets sport

Den förste som dog av dopingmissbruk på tour de france gjorde det på tidigt 20-tal och då stoppade de i sig alla konstiga saker bl.a. anfetamin bensodrin mm då var det ännu hårdare än det är idag. Så långa tävlingar som löper över tre veckor är skittuffa men för den skull borde de klara det utan hjälpmedel men som vanligt handlar det om pengar och då gör folk vad som helst.

Men det är vanligt förekommande att proffscyklister ute i europa får börja knapra dopingpreparat tidigt i karriären. Jag har en spansk kamrat som blev proffscyklist men han slutade p.g.a att de tvingade honom att äta preparat vilket han inte ville alls. Det berodde på att han har en barndomskamrat också cyklist (fd) hamnade på mentalsjukhus p.g.a dopingpreparat Antonio berättade för mig att det är en vanlig hållning att du blir ingen bra cyklist om du inte äter preparat. Jag tror inte att man skall gå på cyklisterna utan tränarna som tvingar cyklisterna att dopa sig.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/07/26 :  10:09:36  Show Profile Send Jazz a Private Message
quote:
Tour de France: Rasmussen sparkas från stallet
Sport 25 jul 23:20

Totalledaren i Tour de France, 33-årige dansken Michael Rasmussen sparkades sensationellt av sitt stall på onsdagskvällen, mitt under pågående tävling, uppger nyhetsbyrån AFP.

Enligt uppgift har Rassmussen brutit mot stallets regler. Han ska bland annat ha ljugit om att han befann sig i Mexico när han i själva verket var i Italien.

Det blir nu spanjoren Alberto Contador som får ta på sig den gula ledartröjan.

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/26 :  12:08:28  Show Profile Send FBK a Private Message
Herregud.... och han satt i TV häromdagen och talade om att han var ren. (för tillfället) Varför ljuger han då om var han var och tränade kan man fråga sig? Ja därför att han troligtsvis knapparade piller för fulla muggar och skulle åka dit om han talade om var han var.
quote:
Men det är vanligt förekommande att proffscyklister ute i europa får börja knapra dopingpreparat tidigt i karriären. Jag har en spansk kamrat som blev proffscyklist men han slutade p.g.a att de tvingade honom att äta preparat vilket han inte ville alls. Det berodde på att han har en barndomskamrat också cyklist (fd) hamnade på mentalsjukhus p.g.a dopingpreparat Antonio berättade för mig att det är en vanlig hållning att du blir ingen bra cyklist om du inte äter preparat. Jag tror inte att man skall gå på cyklisterna utan tränarna som tvingar cyklisterna att dopa sig.

Blir inte förvånad, misstänker att det är bara inte cyklisterna själva som börjar på egen hand utan att stallen har ett stort inflytande över detta, det handlat ju om pengar

Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/07/26 :  19:39:13  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Läkare har ju konstaterat att kroppen ej kan klara den påfrestning som krävs vid ex TDF. Man behöver fler dagar på sig för att vila upp sig än vad de får.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/31 :  12:01:46  Show Profile Send FBK a Private Message
Ja de flesta har väl sett fortsätningen på såpan som varit, blev ju några till som åkte dit. Nyheten i soppan är att visst Wada ska sköta tester på cyklister i fortsättningen för TDF del om jag förstog det rätt.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/07/31 :  12:08:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag undrar hur tex Armstrong skulle klara av att stoppa i sig nått förbjudet då han testades kontinuerligt åren igenom ?

Jag säger inte att han har dopat sig utan undrar mest om dom kan smyga

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/07/31 :  12:18:37  Show Profile Send Magoo a Private Message
quote:
Dom får väl köra med motorcyklar istället så kan dom dopa sig så mycket dom orkar.

Vill bara påpeka att motorsport har lägre gränsvärden för vad som är tilllåtet än de flesta andra sporter.

comfortably numb
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/07/31 :  12:37:18  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag undrar hur tex Armstrong skulle klara av att stoppa i sig nått förbjudet då han testades kontinuerligt åren igenom ?

Jag säger inte att han har dopat sig utan undrar mest om dom kan smyga

Armstrong har väl erkänt i efterhand att han har dopat sig om jag minns rätt, så visst gick det.
Sedan så är det ju så att det hela tiden kommer nya preparat och förfinade metoder för att dopa sig och de som gör det har hjälp av speciella läkare som hjälper dem. Svensken inom anti doping (???) säger ju att de som dopar sig inom olika sporter alltid ligger steget före, men att tex Wada kommer närmare och närmare med nya testmetoder som blir mer och mer effektiva så på sikt så blir det allt svårare att komma undan.
Det är för mycket pengar som står på spel i all sport idag så jag tycker att det är lika bra att testa alla, enda sättet att få en helt ren sport.

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000