Hej, kanske en struntsak för de flesta här men jag håller på att iordningställa ett par högtalare av needle typ till min kära mor som gillar att lyssna på musik. Bredbandselemtet är från Jordan och har en ytterdiameter på 140 mm och frågan är angående högtalargaller till dessa.
Min kära mor har nämligen klåfingriga barnbarn som inte har fått någon bra uppfostran (än).
Jag skulle vilja ha ett rätt så grovmaskigt galler och jag undrar om dels när det står angiven diameter 140mm om gallret på tex ljudia eller hifikit, passar den då på ett element som är 140mm i ytterdiameter, dels om ni vet om några mera (nät)butiker (än ovan nämnda) som har bra priser och sortiment.
P.S. Att det ska vara grovmaskigt är enbart en utsende fråga enligt egen smak för det är väl ingen skillnad rent ljudmässigt, eller
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Vet ej om du ska försänka elementet,eller hur stor baffeln blir.Men på Järnhandeln säljer dom nät i olika storlekar allt från myggnät till hönsnät..kanske klä hela baffeln?
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-