HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalargaller
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2007/07/21 :  09:04:02  Show Profile Send Pettersson a Private Message
Hej, kanske en struntsak för de flesta här men jag håller på att iordningställa ett par högtalare av needle typ till min kära mor som gillar att lyssna på musik.
Bredbandselemtet är från Jordan och har en ytterdiameter på 140 mm och frågan är angående högtalargaller till dessa.

Min kära mor har nämligen klåfingriga barnbarn som inte har fått någon bra uppfostran (än).

Jag skulle vilja ha ett rätt så grovmaskigt galler och jag undrar om dels när det står angiven diameter 140mm om gallret på tex ljudia eller hifikit, passar den då på ett element som är 140mm i ytterdiameter, dels om ni vet om några mera (nät)butiker (än ovan nämnda) som har bra priser och sortiment.

P.S. Att det ska vara grovmaskigt är enbart en utsende fråga enligt egen smak för det är väl ingen skillnad rent ljudmässigt, eller

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/07/21 :  10:11:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Sträckmetall! Sånt jag har under den här förstärkaren:
Go to Top of Page

Zoggy
Starting Member

47 Posts

Posted - 2007/07/21 :  12:02:10  Show Profile Send Zoggy a Private Message
Galler till dataströmkällor kan vara ett gott alternativ. Finns i varierande storlekar och oftast med 4 öglor för skruvar.

mvh Zoggy
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2007/07/21 :  20:43:39  Show Profile Send Peter S a Private Message
Har du någonsinn sett dom här musfällor som fångar musen i ett lille bur av nät?

Nätet är rutigt, galvad och svetsad. Ungefär 5mm mellan tråderna.

Han här tillverker dom:

Bard Metall
Marieholm
33033 Hillerstorp
tel: 0370 93023

Trevlig kille!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2007/07/21 :  20:53:30  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Vet ej om du ska försänka elementet,eller hur stor baffeln blir.Men på Järnhandeln säljer dom nät i olika storlekar allt från myggnät till hönsnät..kanske klä hela baffeln?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000