HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 nu äntligen[:D]
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/17 :  22:50:33  Show Profile Send dwain a Private Message
Igår fick jag mina två lenn art baslådor efter mkt sökande för att finna vart dom tagit vägen. Kopplade in dem ställde dom till rätta å fy fasen vad det spelar Det spelar sinnessjukt djypt rent å snabbt det är minsan inga basar som slappar efter. Å vid höga volymer så slår basanslagen som knytnävar i magen. Trodde aldrig det skulle bli nån större skillnad med två baslådor istället för en men fy sjutton det är helt sinnessjukt. Vill bara säga att lenn art verkligen lyckats med konstruktionen av dom baslådorna Å det bästa av allt är att det spelar så bra med ett billigt infinity bas-slutsteg från usa som tillhör en mindre subwoofer från infinity där det blev fel vid leverans så det satt ett amerikanskt steg i på 110volt. Å när dom bytta detta steg på pappas jobb fick jag det gammla. Inget kraftfullt steg utan ett ganska litet som lämnar runt 100w tror jag men som det spelar.

Ungefär så här såg jag ut hela kvällen igår

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/07/18 :  10:27:58  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Då får man gratulera då!

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:03:46  Show Profile Send OcA a Private Message
Vore kul med lite mer fakta om baslådorna och kanske någon bild!

Är det dipolbasar eller är det "vanliga"?

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/07/18 :  11:18:09  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=30959.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/18 :  12:21:35  Show Profile Send dwain a Private Message
oj funkar bildarkivet igen? Aja mina baslådor ser inte riktigt ut så. Ska se om jag inte kan lägga upp en bild ikväll
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2007/07/18 :  13:00:33  Show Profile Send hobbes a Private Message
Kan det var nåt liknande dessa ? :)
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=40179
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/18 :  13:08:34  Show Profile Send dwain a Private Message
japp det är ett par sådana som är längst ner på sidan. fast mina är grå-lackade spelar som in i norden. Har hittils inte haft en låt där dom inte klarar av djupbasen

Kan bara säga. Har man möjligheten att bygga två sådana baslådor och kompletara sin anläggning med så gör det. För den basen dom presterar är helt asgrym

Edited by - dwain on 2007/07/18 13:09:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000