Mina nya högisar fortplantar sig i golvet. Vid knytnävstest mot högisen så låter golvet med i slagen.
Hmm... SD kuddar.
Nja, då jag är i "Byggare Bob" branschen så måste jag ju först testa gratisvarianten.
Sagt och gjort, Fristads har ett par knäskydd som är gjorda i liknande material som sd kudden. Ett par knäskydd "inhandlades" i förrådet på jobb. Skar dem i 4 bitar och placerade under högisen.
Nytt knytnävstest. Stor märkbar minskning av golvresonanser!!!
Infected Mushrooms Dancing with Kadaffi... Klar förbättring av basen.
Slutresultat: En mycket nöjd Niclas som förbättrat ljudet till en summa av 0kr.
Liten förklaring av knytnävstesten... Mjuk knytnäve på toppen av högisen gav ordentligt med ljud från golvet. Med fristadskudden så försvann den till i princip ingenting.
quote:Nicks Sagt och gjort, Fristads har ett par knäskydd som är gjorda i liknande material som sd kudden. Ett par knäskydd "inhandlades" i förrådet på jobb. Skar dem i 4 bitar och placerade under högisen.
Nytt knytnävstest. Stor märkbar minskning av golvresonanser!!!
Intressant tips, fast knytnävstestet tycker jag verkar lite brutalt
Appropå knäskydd, glöm inte att plocka ur dom från byxorna oavsett vem som tvättar där hemma. De (knäskydden) luktar inte tårta om man tvättat dom i hög temp.
Har själv provat med knäskydd till hifi och annat, men de sjunker ihop med tiden och blir permanent deformerade. Jag kanske inte hade tillräckligt stor yta med knäskydd med hänsyn tagen till apparaternas vikt? (iofs 4 st små rutor till en lätt radio och DVD)
Om jag får fylla på med "snikvarianten av högtalarkuddar" slår jag ett slag för dessa. Hilti brandavtätningar som man kan "såga ut med hålsåg". Den är i storlek som en tegelsten. Ett sorts skumgummimaterial som är behandlat för att tåla värme.