HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Göra DVD-spelare regionsfri
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/11 :  23:28:02  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Vet inte riktigt var jag skall fråga om detta, Minhembio hade väl varit rätt men jag är inte medlem och inte heller har jag hembio ...

Har fått tag på en äldre DVD-spelare, Sony 7700. Den har tydligen fått ny laser och mekanik. Samtidigt som det gjordes blev den regionsbunden. Har fått tipset att lämna in den för omprogrammering, men då kostar det 1000 spänn att göra den regionsfri, det tycker jag är lite mastigt ...

Någon som har tips om hur man gör spelaren regionsfri på ett billigare sätt?

Johan

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/11 :  23:45:52  Show Profile Send B-200 a Private Message
http://www.videohelp.com/dvdhacks?dvdplayer=sony+7700&hits=50&Search=Search

Provas på egen risk...

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/12 :  04:05:35  Show Profile Send Jolojl a Private Message
asimov66: Tack! Verkar ganska harmlöst att prova, men en viss risk antar jag det är ...

Är det det här de tar 1000 spänn för????

Johan
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2007/07/12 :  09:14:52  Show Profile Send Stormen a Private Message
Förmodligen, nuförtiden är det inte själva produkten vi betalar för utan kunskapen. Vi går mer o mer mot ett tjänstesamhälle där vi tvättar skjortor åt varandra.
Jobbade som installatör när liknande spelare var aktuella. Då var även USA importen högre då realeserna var fler och tidigare.
en fassil summa mot att få dvd:spelaren omprogrammerad med en fjärrkontroll. På modellerna innan var man tvungen att byta chipset för att få de regionsfria vilket gjorde att man kunde fortsätta ta betalt för lite hemliga viftningar med fjärrkontrollen.
Det påminner om en tid då man kunde ta betalt för att ställa in TV4 på tv:n hemma hos folk.


Det är sällan problem att testa att omprogramera produkterna. Trassalar det till sig så brukar det även finnas ett sätt att nollställa mjukvaran till default.

Edited by - Stormen on 2007/07/12 09:18:34
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/12 :  10:17:56  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Stormen: OK!

Förklarligt att byte av chipp kan kosta en summa men en kod ... Det är väl som du säger, sitter man på en viss info så tar man också betalt för den ...

Johan
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/07/12 :  10:32:46  Show Profile Send B-200 a Private Message
Jolojl: "sitter man på en viss info så tar man också betalt för den ..."

Inte alltid

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/12 :  10:45:08  Show Profile Send Jolojl a Private Message
asimov66: menade bara att det finns de som gör det, inte att man bör göra det ... T.ex. var ju din länk (och det här forumet) exempel på att man också delar information gratis ... Och ju mer det är så, desto bättre ...

Johan
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/07/12 :  13:04:55  Show Profile Send ryst a Private Message
Är det en sån här gammal "häck"?



Om jag inte minns helt galet så är det meck med HW för att göra den reg.fri. Inte läser den cd-r heller

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2007/07/12 13:05:22
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/12 :  13:43:29  Show Profile Send Jolojl a Private Message
ryst

Får se maskinen först på fredag ... Men den ser ut som på din på andra bilder (se nedan).

Blev lite orolig när du skrev att den inte läser cd-r, det är poängen för mig att skaffa den (min nuvarande Sony är jag nöjd med men den läser inte cd-r). Var tvungen att leta lite på nätet och det verkar ändå som om den läser brända skivor ... Puh ... (se t.ex. http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/DVDPlayers/Sony/SonyDVP-S7700.php)




Johan

Edited by - Jolojl on 2007/07/12 13:46:00
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000