HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Bytes
 Kan tas bort.byte avtalat.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/10 :  13:38:55  Show Profile Send mayro a Private Message

Ja som sagt. Mitt byte är nu avtalat o klart..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/07/23 20:46:24

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2007/07/20 :  18:24:15  Show Profile Send Ampalang a Private Message

----------------------------------------------------------------------
Topic author: mayro
Subject: AAD Q50. Stora högtalare bytes mot skoj annat förs
Posted on: 2007/07/10 13:38:55
Jag har växlat runt lite med olika högtalare senaste åren . Och har haft skoj med detta "provande".. Men fick en ide man kan byta i stället för sälja o köpa nya beg. Fast sälja går ju det med iofs...men.. Så är du sugen och har någon trevlig högtalare att byta med så hör av dig. Och jag söker bra burkar och inget nys..
exempel av typ intressanta byten
JBL 250Ti
Mirage M1 Si
klipsch av nån större sort.
Infinity Renisance 90 eller annat förslag på infinityburkar..
Snell av någon större typ
Vienna

men som sagt så KAN jag även tänka mig andra typer av byten. Så sänd ditt SERIÖSA förslag även om det är en ytterst kompetent stativare så får jag kolla och fundera.. kan även tänka mig billigare burkar samt pengar emellan så klart.. Så iväg med förslag

Mina burkar ÄR stora och tunga!!. Så dom måste hämtas..Men trotts storleken kan dom stå tight mot bakvägg så djupet på dom är inga problem alls. och dom är lättdrivna. jag spelar med 40 w rör. Och har även en gamal LITEN Marantz biostärkare som kan provspelas så inser man att dessa inte kräver en förmögenhet för att spela fett och ändå vackert.

Q50i
System: 3-5 way Floor Standing Loudspeaker.
Application: High-definition stereo monitor,front or rear channel AV speaker.
Drivers: 2X12"woofer 2X6.5"mid-range
1Xdome tweeter
Crossover: 100Hz@12dB/octave LF
1KHz 6dB.octave MF1 and
3KHz 12dB/octave MF2,18dB/octave HF.
Impedance: 6 OHMS
Sensitivity: 94bB/watt/meter
Frequency Response: 20HZ to 20KHZ +/- 3bB
Recommended Amplifier Power : 20 to 500 watts RMS
Dimensions(mm): 1500(H)X326(W)X545(D)
Weight: 78.5kg/173lbs

Replies:
--------------------------------------------------------------------------------
Reply author: kaffekoppen
Replied on: 2007/07/18 23:01:58
--------------------------------------------------------------------------------
Reply author: mayro
Replied on: 2007/07/19 10:47:19
När vart min bytestråd en chatttråd för dig med "smått" ironiska "redan" inlägg?

dessutom VET du samt troligen hela Sveriges hifibefolkning som läser forum att jag håller på att prova lite olika burkar.. så att jag byter OM något kul jag vill prova med La Mayrostärkaren dyker upp är föga förvånande..

Dessutom tror jag att i många ggr den som till slut byter med mig anser sig vara vinnaren på bytet.. eftersom dessa verkligen KAN spela hela stuket ända från botten och uppåt och detta redan med en liten tex marantz biostärkare. Samt dom är placeringsmässigt små även sin storlek till trotts då dom kan stå dikt mot bakvägg som tex NHT.

Men min tråd är INGEN chatttråd för ironiska inlägg kaffekoppen. Seriösa inlägg som handlar om topic eller frågor runt topic är ok. Och det verkar INTE ditt rätt larviga "redan" tillhöra. Så var vänlig och skriv inget mer här om du inte har topic i sinnet..
Replied on: 2007/07/20 13:31:03
Det var bara ett förvånat inlägg, inte alls menat som ironi. Du har ju varit så enormt nöjd med dom, framförallt basåtergivningen.
Replied on: 2007/07/20 16:32:48
men va sjutton är det för fel på din fattningsförmåga fast jag skriver tydligt o klart redan från start i min topic vad det handlar om....

VEM har sagt jag är missnöjd?? VEM????

Lägg av nu för fasiken av Kaffekoppen.!!
SLUTA NU OMGÅENDE ATT HA MIN TRÅD SOM DISKUTIONSFORA FÖR DIG!!
Reply author: Per-G Jeppsson
Replied on: 2007/07/20 16:48:32
Kaffekoppen, vill du diskutera med Mayro, gör det i diskussionsforumet eller via PM, inte i bytes, köpes eller säljestrådarna.

PG
Replied on: 2007/07/20 16:58:19

Det enda jag gjorde var att påtala att jag inte var ironisk. Uppenbarligen var det inte okej.
Replied on: 2007/07/20 17:17:40
men va fasiken är det för fel med dig Kaffekoppen. SLUTA SKRIVA I MIN TRÅD.!!!!. Och om du lämnar forumet eller inte rör inte min bytestråd för fem öre..

Snälla moderatorer. rensa helt ut min tråd från allt annat utom mitt första inlägg..Detta är ju rena snurren helt enkelt...

Rensat lite i tråden...

Vill ni diskutera med Mayro, gör det i diskussionsforumet eller via PM, inte i bytes, köpes eller säljestrådarna.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000