HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Canton CT-220 Någon som har lyssnat på dessa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/07/08 :  16:09:45  Show Profile Send FBK a Private Message
Har sett dessa stativ högtalare några gånger på beg marknaden till lågt pris och undrar om någon kan dela med sig av eventuella lyssningsintryck. Canton brukar har ju allt ifrån ganska neutralt till varmt och basfylligt ljud i sina olika högtalar serier, men CT-serien har jag inte lyckats snappa upp något om.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/07/08 :  16:13:50  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Är du intresserad av dem själv är det nog tillrådligt att lyssna själv med ;)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/07/08 :  16:49:50  Show Profile Send FBK a Private Message
Kollar regelbundet på beg marknaderna efter högtalare & stärkare för att kunna slå till på något som funkar hyffsat till riktigt lågt pris när det väl dyker upp sådant som det gör ibland. Grejerna kommer att hamna hos flickvännen då hon inte har någon stereo alls numera, hon hade en äldre plastig kompakt stereo med "allt" för 1995kr förut och den lät hemskt Men visst kommer jag att lyssna själv innan köp om det är något som jag inte har hört förut,men det vore ändå intressant med intryck så man vet lite mer om det är någon ide att åka och lyssna om det skulle dyka upp några i Stockholm. Canton har som sagt helt olika ljudkaraktär på en del av sina serier.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/07/08 :  17:47:59  Show Profile Send OcA a Private Message
Ett hett tips på små stativare är Mission M31 (tror jag de heter....) Liten och kompakt, men låter förvånansvärt stort! En polare var ute efter en lite högtalare att ersätta sitt kompaktsystem med. Han fick köpa min gamla Denon stärk för en femhundring och köpte dessa Mission för 1995:- tror jag efter att vi varit runt och kollat lite på marknaden. Otroligt kul och musikaliskt ljud och förvånansvärt bra botten i dem utan att de blir bumliga eller kännas mid-bas uppblåsta. Ett fynd helt enkelt! Låter sådär härligt brittiskt med liten dos värme och fin dynamik. För pengen är de helt outstanding tycker iaf jag!

Väl värd att kolla upp!

Canton har jag inte mycket erfarenhet av mer än deras dyrare burkar och de tycker jag låter väl ljust och kantigt i toppen, men med ett jäkla klipp i ljudet. Blir lite mycket av det goda för min del dock. Känns som att få ljudet kastat i ansiktet... Vissa gillar det, men inte jag...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/07/09 :  22:27:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för tipset OcA!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000