HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gondul 3 med dvi
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/06/29 :  18:07:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Hej i dag var jag uppe i Alingsås och hämtade min Gondul 3:a med Scalerkort och Dvi. Nu till en fråga om någon har upplysning om ifall det finns någon lämplig adapter mellan DVI till scart för min nuvarande plasma tar endast scart?Ljudet är dock fantastiskt från Gondul men det visste jag ju sedan tidigare. MVhKristofer

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/06/29 :  19:12:26  Show Profile Send ryst a Private Message
Har inte sett någon. Men man kanske kan göra en fulkoppling själv DVI=>VGA=>Scart
Känns som det blir veckans skarvsladd.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/06/29 :  19:34:58  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det är väl bara DVI-I som också är analog (digital och analogi signal i samma kabel) och det används väl mest till datorer. DVD spelare brukar väl ha en DVI-D utgång och den är helt digital, dvs. den går inte att omvandla till SCART.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/06/29 :  20:36:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Nu efter att vi tittade mer i manualen så kan jag använda komponentingångarna förmodligen för bildvisning tills jag har bytt plasma till en med Dvi. Men tack för svaren ändå. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2007/06/29 20:37:06
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/06/29 :  20:38:20  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Inte för att verka dryga, ofin eller allmänt ohyfsad, men borde inte hi-fi consult kunna hjälpa dig med en sådan? Du har ju ändå slantat upp en del pengar för din spelare så lite support borde du väl kunna få?


//henrik

[Nu såg jag att det hade fixat till sig. Man kanske inte ska börja skriva ett inlägg och sedan gå och fixa med tvätten innan man skickar iväg det]

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

Edited by - H on 2007/06/29 21:18:35
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/06/30 :  15:55:44  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Nej det har du givetvis rätt i. Det har löst sig ypperligt och det här är ytterligare en anledning till varför jag mycket gärna handlar här.

Dock så var det ett begymmer i går, men det löstes snabbt idag. Så jag tar bort detta inlägg om det går.Samt kommer att skriva ett bildreportage när min Ymer kommer nu i nästa vecka. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/06/30 17:46:39
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/02 :  20:37:02  Show Profile Send whiskyman a Private Message
I dag fick jag kontakter från Hifi Consult så att jag skulle kunna använda komponentutgångarna på min Gondul och få progressiv PAL vilken resulterar i en rent sagolik bild vilket också visar på denna mycket trevliga affärs sätt att hantera problem hos kunder. Bilden är av en väldigt hög klass trots att min plasma är c:a 4 år gammal och bilden visar inga som helst spår av problem i bilden som bandningar vilket tydligen min förra dvd var skulden till.Jag är hur som helst mycket nöjd vilket förmodligen märks.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/07/03 09:18:20
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/07/03 :  08:56:33  Show Profile Send dwain a Private Message
Gondul 3an är en riktigt fin maskin. Min pappa lånade hem en sådan under en längre tid å ljudet är ruskigt bra. Men det roligaste var ändå bilden som är sinnessjukt skarp
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/06 :  06:16:48  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ja nu har min Ymer kommit och jag har fått igång allt som det skall.De har ett rent sagolikt ljud.Dvs Gondul 3 och Ymer.Fast det visste jag ju redan sedan tidigare.Det skall komma, som utlovat, ett reportage när jag får tid, förhoppningsvis nu i helgen. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/07/06 :  09:01:46  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Ymer är den tyngsta hifi apparat jag någonsin lyft ryggknäckarmaskin!!!

...men får hålla med om kraft och finess finns i överflöd Grattis till dina fantastiska apparater!

Artphotography
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/06 :  14:11:00  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tack Dan. Ja den väger in på 51 kilo om jag inte hörde fel från Ove i går.Får se vad det kan bli för det flerkanaliga ljudet framöver här hemma. Jag fick bl a gjort en ny bänk för den. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/07/06 14:34:10
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2007/07/06 :  15:23:50  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
quote:
Tack Dan. Ja den väger in på 51 kilo om jag inte hörde fel från Ove i går.Får se vad det kan bli för det flerkanaliga ljudet framöver här hemma. Jag fick bl a gjort en ny bänk för den. Mvh Kristofer


Lyft gärna på locket på din Ymer, skulle vara spännande att se! :)

//rillo
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/06 :  17:39:50  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det får någon annan göra med sin Ymer. För min del är den så ny att den skall spelas in ett stort antal timmar, och just nu är det Type O Negative som står för detta samt Mötley Crue.

MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2007/07/06 17:43:19
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/07/06 :  18:07:01  Show Profile Send OcA a Private Message
Utmärkta val Whiskyman! Låter som en delikat uppsättning du har! Vad kör du med för högtalare?

Och tunga stärkare är alltid roligt.. Tror mitt Krellsteg väger in runt 50kg också... Vi var två som lyfte det, annars hade det blivit rygskott direkt!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2007/07/06 :  21:17:46  Show Profile Send Staffan a Private Message
51 kilo,det var inte mycket det

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/07 :  23:14:27  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tack för berömmet OcA.Jag har genomgående QRS.Som fronthögtalare Supernova. För övrigt det första paret som serietillverkades.Surround är det Saturnus och center är en Callisto som kommer att bytas ut till en Cirrus när den kommer.Min Bladelius Ymer är enligt Ove n:r 2 som sålts till kund. Kablaget är Transparent Super.

Vi var två som lyfte mitt Ymer också.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2007/07/07 23:16:14
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000