HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Håltagning för rörhållare till 807
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gammelnalle
Member

617 Posts

Posted - 2007/06/29 :  17:00:40  Show Profile Send gammelnalle a Private Message
Hur tar man hål för de?
UX5 har jag fått info här om att sockeln kan kallas..
http://www.tube-town.net/ttstore/images/product_images/info_images
(lånat bilden från tube-town.net där jag beställde dessa i måndags natt och fick hem dem i dag... TOPPEN!!)
Skall den fästas underifrån eller ovanfrån? Hur mycket marginal till metallen ? (vi snackar 500-550V)

tack,
björn

oops länken funkar visst inte... försöker med:
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1623_Socket-UX-5-Ceramic--Chassis.html





Edited by - gammelnalle on 2007/06/29 17:02:20

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2007/06/29 :  20:34:29  Show Profile Send Bardis a Private Message
De kan fästas direkt under locket.
Är du rädd för överslag? Hur många volt skall du brassa på?
Antar man kan skärma med en pertinaxskiva eller dylikt, om det är många volt det handlar om. Annars är det nog lugnt. Bara man ser till att det inte finns några vassa kanter i närheten.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

krille356
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/06/30 :  08:28:28  Show Profile Send krille356 a Private Message
En bra tumregel när det gäller isoleravstånd i luft är att räkna med ca 1000 V/mm.
Du måste alltså minst ha mer än 0.55 mm till närmsta jordade metall del, sen är det ju alltid bra med lite marginal :)

Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/07/02 :  22:34:27  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har någon svart bakelithistoria med ett "rör" som sticker upp och kontakterna man löder på sitter på undersidan. Jag bygger just nu på en träplatta där jag använt en hålsåg till hålen och det är fispassning med mina socklar. Bilder kommer nån gång kanske ...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/07/06 :  13:37:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Mina rörhållare:

Den svarta bakeliten och en jättefräsig (low profile) rysk sak.

Perfect fit ...

Jag har märkt upp anslutningarna också


Di svarte kommer från TubesAndMore.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000