HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Snacka om lyrisk recension ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/06/27 :  15:46:40  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Almarro A318B

http://www.6moons.com/audioreviews/almarro5/318.html

Någon som haft tillfälle att lyssna på den?

Johan

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/06/27 :  16:55:56  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ser ju mums ut!!!
Finns den att köpa i sverige?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/06/27 :  17:02:33  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
318B är på väg in, och är en mycket intressant rörförstärkare.

Vi kommer att hantera den för "östkusten" och priset för 318B kommer att motsvara vad den kostar i övriga Europa, ca. 27 000.-

mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/06/27 :  17:06:31  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det låter ju som mycket pengar när den kostar $1850 "over there"

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2007/06/27 17:07:07
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/27 :  17:36:59  Show Profile Send Jonne a Private Message
Jag pratade med Hans på Subas audio i april om en Almarro A318B
då kostade den 19000kr

Edited by - Jonne on 2007/06/27 17:37:41
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/06/27 :  17:51:47  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Kollade idag med Österrike angående priset på förstärkaren och där kostar den ca. 28 000.-. Deras moms är enbart 20%, så 27 000.- i Sverige är i underkant av det "europeiska" priset.

Priserna på produkterna kommer vad vi vet, inte att gå ner, snarare stiga något framöver.


mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev

Edited by - Audio Concept on 2007/06/27 17:52:33
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/27 :  17:57:58  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Finns många exempel på där tillverkarna inte tänker på de mer kostnader som det finns att ta hem en produkt från tex USA. Skulle man då sälja produkten för de pengar de säljs för i USA så skulle säljaren gå back eller bara göra en liten vinst.

V.Schveikvert tycker jag är ett bra ex på ett företag som är intresserade av att marknadsföra sig över hela världen och inte bara USA. Deras Europeiska priser matchar de Amerikanska på ett rätt bra sätt.

Tyvärr blir det annars så att en bra produkt faller i glömska eller importeras ifrån USA.


Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/06/27 :  18:33:12  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Självklart kan man inte driva ett företag utan vinst, men lite surt känns det ju att betala mer än dubbelt så mycket än i USA.

Men NuForce lilla integrerade kostar $1495 i USA och 14950:- i Sverige.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2007/07/09 12:41:54
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/06/27 :  18:49:31  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Mycket trevlig liten sak den påminner mig att jag får sätta ihop min egen liknande skapelse baserad på 6C33 rören. Tack för artiklen jag har den nu som inspirationkälla plus att den gav mig ett par idéer, tack.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/27 :  19:17:55  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Räven: Det innebär att företaget förstått vad som krävs att sälja i andra världsdelar.
Säljaren har säkert minst lika stor % profit.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/06/27 :  19:45:18  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Om priset: håller med om att det är surt med så stora skillnader mellan europeiska och amerikanska priser men jag antar att det inte beror på överpriser här utan på kostnader och vanliga företagsekonomiska hänsyn ...

Bubbel: säg till när den blir klar, kommer gärna å lyssnar

Johan
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/06/27 :  20:20:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:
Bubbel: säg till när den blir klar, kommer gärna å lyssnar


Det är sommar nu då är det inga bygge som är igång mer än grill och myggolja .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2007/06/28 :  01:45:38  Show Profile Send scorpion a Private Message
Tyvärr, europeiska priser är sjuka och kan hållas därför att prissystem hålls uppe och konkurrens är satt på undantag, EU till trots. Man borde kunna anmäla för prisdiskriminering. Hi-Fi marknaden i USA är inte större än den Europeiska. HT-marknaden förmodligen större dock.
Men den som vill kan ju kolla högtalarchassie-priserna för europeiska
högtalare i USA. Visaton B200 kostar hos E-Speakers, USA $ 135 till konsument, själva sätter Visaton ett pris i Tyskland (inkl moms) på 152,86 Euro. Är det nån som tror att de amerikanska distributörerna ger 900 spänn för chassit ??? Jag är också fullständigt övertygad om att Visaton säljer fler B200 i Europa än i 'the Amerikas' ! Tillverkande företag borde förbjudas att överhuvudtaget sätta konsumentpriser.

Vad har Österrike med Sverige att göra ? Nej fram för en ordentlig Europeisk Internet-marknad, om vi nu ska ha någon nytta av EU ! Det vore intressant att veta vad distributörens inköpspris är ? Det kan väl inte vara högre än vad det är i USA (oräknat transporter och moms) ? För den skull förstärkaren tillverkas i Japan transporten till Europa är inte mycket dyrare än till USA.

Finska priset 2490 Euro.

/Erling

OB ... cd

Edited by - scorpion on 2007/06/28 02:50:13
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/28 :  02:18:54  Show Profile Send mayro a Private Message

1850 dollar "Där" som omräknat här blir 27000.. och det annonseras om prishöjning..


Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/06/28 02:19:18
Go to Top of Page

scorpion
Member

608 Posts

Posted - 2007/06/28 :  02:41:14  Show Profile Send scorpion a Private Message
Finns hos Respons Audio NY och Audiophil Clinic Ny. Maila, gör upp..

Res 29/9 tillbaka 30/9 med USAir eller Continental för 4.000 kr.

Väger 21.5 kg. Plocka ur rören. Smuggla in, ev köp 230/110 V omformare.

Kostnad 1850 $ + 4000 kr + 1500 kr Hotell o övrigt = 18450 !!!

Subas Audio finns med på dealer-listan.

/Erling

OB ... cd

Edited by - scorpion on 2007/06/28 02:47:54
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/06/28 :  12:08:46  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Japp!
19000:- hos Subasaudio.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/06/28 :  12:43:18  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Att jämföra priserna i Sverige med USA priser är inte alltid relevant.

För oss innebär korrekt prissättning att priserna i Europa skall vara någorlunda lika. Det medför att produkterna kan finnas lokalt för påseende, provlyssning och inköp. Inneboende i priserna ligger att de kan hanteras både av importör och återförsäljare. Det är dessutom en fördel för konsumenten om priserna är likvärdiga eftersom det säkrar värdet av kundens investering.

I fallet Almarro 318B är det Europeiska priset idag ungefär 27-28 000.-


Mvh, Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/06/28 :  12:52:58  Show Profile Send mayro a Private Message


är subbas impotören och tar 19000 tll kund.Vilket stämmer bra med USA priserna anser då jag.och återförsäljarna tar betydande mer..

Asså jag har svårt att förstå här. ÄR det samma modell på stärkare som här talas om, eller är detta helt enkelt olika saker..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/06/28 :  14:26:24  Show Profile Send Snoddas a Private Message
quote:
För oss innebär korrekt prissättning att priserna i Europa skall vara någorlunda lika


Jaså, varför det?
Sånt kallas väl kartellbildning och det var inte lagligt sist jag tittade i min bok.

Tycker också att det är mycket konstigt att inte priserna på hifi från USA har sjunkit med tanke på dollarkursens ras.....

quote:
Det är dessutom en fördel för konsumenten om priserna är likvärdiga eftersom det säkrar värdet av kundens investering.



Det har väl aldrig varit en investering att handla hifi, tvärtom.
Man får ju knappt hälften av pengarna tillbaka för en produkt som är 6 månader gammal..

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2007/06/28 14:29:17
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2007/06/28 :  15:13:53  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
snoddas,

om det är din uppfattning av vad kartell innebär så kommer du att få svårt att handla allt från dagligvaror till bilar, eftersom all seriös försäljning bygger på ett rekommenderat pris. Sedan kan alla välja att avvika från det och sälja rimligare. Det står var och en fritt.

Visst kan hifi produkter vara en investering. Dock kan priskrig eller oseriös hantering av priserna absolut leda till, för konsumenterna dåliga investeringar.

mvh,Audio Concept

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/28 :  16:45:19  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Enl mig så kan aldrig hifi vara en investering. Man får vara beredd på att gå rejält back den dagen man säljer. Köparen utgår alltid ifrån det land som säljer produkten billigast.

Då menar jag dessutom att köparen kalkylerar med att man slipper moms och tull och går hem med produkten.....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/06/28 :  17:05:11  Show Profile Send Zombie a Private Message
Ähh, glöm den stärkaren, finns ju massor av bra rörpytsar till bättre priser. På 6moons t***r dom ju dessutom lyriskt till nästan allt...njut av sommaren och den ljuva musiken istället

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/07/02 :  22:09:47  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag kommer i alla fall att försöka provlyssna på den inom snar framtid, och gärna hemma med mina grejor.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2007/07/03 :  07:45:00  Show Profile Send bruce a Private Message
Hej hifi kompisar,

Kan säger att jag har haft en Almarro A318B på lån, över ett längre period! Allt jag kan säger att den är värd varenda öre.
Intressant nog, var det bättre på många sät än min bra mycket dyrare Croft combo. Mellan registret och bass var helt magiskt, och slå Croft på fingrarna. Croften hade snabbare transienter och var mer 3d, men Almarro:n helt enkelt mer njutbar och allround!! Jag fick höra musik för första gången på ett helt annat sätt! Fatta inte riktigt prisökning dock?

Med 18w lyckades den driver ett par Spendor S8e 8ohm 89db utan problem. Sedan att den är riktigt allround gör den till en riktigt klipp. skojar inte från Opeths prog döds metal, RoniSize:s Drum n Bass till Led Zeppelin och KD Lang, alltså wow! Tack Hans

I samarbeta med SubasAudio: eventuella spekulanter ska kunna lyssna till Almarro:s A205A MKII 4.5 watt och Ocellia Calliope 21. copper hemma hos mig i Varberg närmaste framtiden.





Edited by - bruce on 2007/07/03 15:53:36
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/07/03 :  12:51:49  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Bruce
Kul med någon som lyssnat på Almarron! Och att du tycker det är en bra förstärkare! Har du kvar den hemma? Kommer hursomhelst gärna å lyssnar på Almarro A205 MKII med Ocellia (lite beroende på var du bor såklart ...). Och om jag får tar jag gärna med mig min lilla Decware för att jämföra!

Räven
Tack för senaste gruppköpet! Snart driver Trendsen mina basar. Om jag får kommer jag gärna å lyssnar på A318B när du tar hem den. Och som ovan tar jag gärna med mig min lilla rörstärkare för att jämföra (också lite beroende på vilka högtalare du spelar på ...).

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/07/03 12:52:57
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2007/07/03 :  15:57:00  Show Profile Send bruce a Private Message
Jolojl - Absolute, jag finns i Varberg.
A318B har jag tyvärr inte kvar, då det var på lån.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000