HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 70/80 Horn.. Nån som vet nått om dom?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ludde
Member

279 Posts

Posted - 2002/12/04 :  09:33:48  Show Profile Send Ludde a Private Message
Hej!
Udrar om det finns nån som vet någonting om 70/80 horn. Och om det kanske finns nån där ute som haren ritning på dom och vet vilka element som passar.

MVH Joakim Lundin

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2002/12/04 :  09:47:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag hittade det här , men det hjälper kanske inte sådär vidare mycket

http://www.qedata.se/e_js_pr-audio.htm
Här e hans mail

jorgen@qedata.se <jorgen@qedata.se>

han verkar ha en rolig hobby
http://www.qedata.se/js.htm

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2002/12/04 :  09:58:45  Show Profile Send jonny99 a Private Message
70/80 hornet presenterades tillsammans med andra byggbeskrivningar i tidningen Radio&Television på 70 talet. Den fanns också med i en bok som hette något i stil med Radio&Televisions byggprojekt nummer nånting. Välsorterade bibliotek bör ha boken, har du tur så är inte de relevanta sidorna utrivna.
Go to Top of Page

LJN
Member

296 Posts

Posted - 2002/12/04 :  09:59:23  Show Profile Send LJN a Private Message
-Jag med kamrater har ägt och byggt 70/80-hornet. Enligt min mening så var det inget lyckat horn, saknar lågbas helt enkelt. Det är för kort för att kunna fungera som ett "HiFi-bas" horn. Då är det "äldre" 3-D hornet från samma tidning Radio&Televison mycket bättre.

Kan tänka mig att det gamla Schmack hornet är kanske en av dom bättre "mindre" hornkonstruktionerna!

Lycka till/

/Lennart
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/12/04 :  13:18:42  Show Profile Send Flint a Private Message
Jag håller med LJN med bakgrund av att jag byggde att antal av dom olika RT-hornen vid tiden det begav sig. 70/80-hornet var sämst. Ingen lågbas eller egentlig bas "överhufvudtaget". Bara en massa dunk. Det "normala" RT-hornet, det som stod på en trekantig fot som också ingick i portöppningen, var mycket bättre. Minns inte namnet på det men det kanske var Schmack som LJN nämner. Det har jag retat många grannar med men dom har nog glömt det nu ca. trettio år senare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000