HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vilket ryggskydd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/06/25 :  09:06:39  Show Profile Send Jazz a Private Message
Letar efter ett bra, bekvämt och helst billigt ryggskydd för hojj åkning!
Har provat ett Ufo för 688:- men tyckte inte det satt bra.

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts

masund
Member

92 Posts

Posted - 2007/06/25 :  10:52:58  Show Profile Send masund a Private Message
Hej.

Har bara provat UFO och det satt bra på mig.
Bara undrar, provade du rätt storlek?
Finns ju för olika kroppslängder.
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/06/25 :  11:30:01  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Halvarssons har ett "mjukt" (inte "fjälliga skal" som vissa andra) som nyligen föll två av mina kompisar i smaken. (Jag har en äldre modell sen tidigare)

Ett tips är att be personalen i butiken om hjälp, de vet hur skyddet ska sitta och hjälper dig med rätt storlek.


"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/06/25 :  11:35:28  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Jag har ett dainese back space.
Tycker det sitter riktigt bra.
Men man får allt ta o prova div olika innan man hittar rätt..

O så tycker jag inte att man ska snåla på skyddsutrustning.
Köpt det som sitter bäst, för om prylarna inte sitter som det ska så finns risken att man struntar i dem till slut.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2007/06/25 :  11:51:05  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
quote:
O så tycker jag inte att man ska snåla på skyddsutrustning.
Köpt det som sitter bäst, för om prylarna inte sitter som det ska så finns risken att man struntar i dem till slut.


Kloka ord...

Och även om man inte struntar i skydd som sitter dåligt så finns ju risken att, om det händer något, de inte gör särskilt mycket nytta...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2007/06/25 :  12:06:48  Show Profile Send Magoo a Private Message
För mig fungerar en lite äldre variant av dainese. Det är den första som både har "fjäll" och är ledad nere i svanken för bättre rörlighet. Det är också axelband på skyddet så att man inte behöver spänna åt det runt magen ner man bara går eller sitter och fikar.

Tänk bara på att få rätt längd så att det skyddar både långt ner och högt upp samtidigt. Försök också att bara ha en tunn T-shirt under så att inte skyddet flyttar sig när det behövs.

comfortably numb
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/06/25 :  17:13:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Har Dainese Wave och är väldigt nöjd med det. Sitter skönt och känns väldigt robust.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/06/25 :  18:22:58  Show Profile Send edison a Private Message
Har också bara provat UFO, som sitter som gjutet med sina axelband och dubbla kardborre-magband.


Att seriöst rekommendera ett ryggskydd som jag tycker passar MEJ, för användade av någon annan avseende tex passform går ju knappast; var och en har ju sin kroppsbyggnad etc, så det är allt till att själv prova dem du spekulerar på...

Ang priset: kostar det tex 700 eller 1200 borde det inte spela nån större roll...
När det väl behövs (nej, jag menar OM det skulle behövas...) då är såna småsummor INGENTING.



SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/06/25 18:23:35
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/06/25 :  18:39:09  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Jag trivdes grymt bra med halvarssons skydd!
Lite dyrare mycket bekvämare!

patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/06/25 :  19:04:57  Show Profile Send Jazz a Private Message
Ni har rått allihop!
Bara att ge sig ut i butikerna och prova!
Läste ett test i mc folket där ett skydd från Lidl fick väldigt brs betyg för skydden men inte lika bra när det gällde passformen.
Om det sitter illa borde det ju inte skydda på dom ställen, man med lite otur, behöver det

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000