HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 TV-captureprogram som funkar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ud
Member

894 Posts

Posted - 2007/06/24 :  11:38:17  Show Profile Send ud a Private Message
Finns det något program ute på marknaden som fungerar till ett DVB-Tkort?

Jag vill kunna:

*Titta på TV utan synkproblem mellan ljud och bild och med rätt aspektratio utan att behöva växla kanal fram och tillbaks vid varje reklamavbrott.

*Spela in program, främst via EPG, utan att det kraschar, samt titta på det inspelade på olika PC och TV.

*Det skall kunna gå att sortera kanalerna så man hittar dom lätt.

*Den skall stödja dubbeltuner så man kan titta och spela in olika kanaler samtidigt.




-Jag har provat MCE men den skrivskyddar filen så att den bara kan visas på PCn den är inspelad på.

-PROG-DVB synkar dåligt mellan ljud och bild samt kraschar ofta.

-MediaPortal vägrar starta alls (kraschar när jag skall söka kanaler).

-GBPVR ger en massa felmeddelanden, t.ex "kan inte skriva till måldatorn då den aktivt förhindrar det" trots att det är samma dator som programmet körs på. Hänger sig ofta i menyerna. Går inte att skrolla EPGn utan tangentbordet och andra hyss.

-BlazeVideo ger otittbar bild (extremt mörk)

-BS Player hittar inget TV-kort


Jag har testat dessa program (utom MCE) på två maskiner med olika TV-kort och inte fått det att funka tillfredsställande.

Till råga på eländet så går det oftast inte att spela in från Dereamboxen heller. Ngrab stannar ofta utan felmeddelande som visar vad felet är och DVR ger hackiga inspelningar.
Annars är ju bild och ljudkvaliten överlägsen på Dreamboxen.

torsdag 11 oktober 1956 - tisdag 26 januari 2010
Medlem i Svavel - Södra Vätterbyggdens Audiofiler & VälljudsELit
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10071
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000