Author |
Topic |
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 08:36:19
|
Även jag har nu läst tidningen. Grattis Pär
//Fredrik |
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 11:02:49
|
Tack Fredrik! Önskar dig samtidigt en trevlig helg!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
snakeman666
Member
454 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 20:34:15
|
Riktigt rolig läsning.
Grattis pär |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/01 : 10:46:59
|
Tack Mr Snake! Ses om några veckor.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 19:07:12
|
Att du hinner med? Heltidsjobb + dina "små" sidoprojekt. Credd!!! Hoppas att det ger utdelning och fler kan få glädje av din utveckling! |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/03 : 10:01:05
|
Ja du huzze det är en bra fråga!
Utdelning ger det redan då jag tycker detta är otroligt roligt!
|
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/07/03 : 11:33:44
|
NU har jag äntligen fått tag på tidningen och kunnat läst repotaget.
Jag förstår att skribenten fastnade för åtgärderna för att komma åt rumsproblemet. Lite synd att det blev SÅ mycket om åtgärderna.
I ett rum som detta så finns det ju möjligheter att få fram produkterna (och inte rummets bidrag)
Lite filosofi och tankar om produkterna och "tänket" hade jag uppskattat, det kanske kommer nästa gång.
Grattis Pär! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/07/03 : 11:48:58
|
Kul för dig EA! Jag ska försöka få tag i det nummret och läsa reportaget.
Sen så tycker jag att ditt hifirum är bland det stilrenaste jag sett. Skulle vara jättekul att höra dina högtalare samt elektronik i verkligheten någongång! |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/03 : 11:53:52
|
Det är rätt kul grejor Ea byggt ihop med sina aktiva förmågor och utbyggnadsmöjligheter i etapper.. Så då du är nere här muse kanske vi kan inbjuda oss att få besöka Ea.. Om han vågar ta in en huligan från sötälje i jämshög vill säga. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/03 : 13:16:04
|
Tack Muse! Jag förstår vad du menar och det har också varit en av mina intentioner: stilrent. Andra ord jag önskat är "lugn" och "harmoni". Detta gäller främst färger men självklart också prylarna. I dagsläget saknas det lite för att min själ skall bli lungn. Blandannat så kommer dom gråa foam-grejjerna ryka till förmån för bättre produkter som dessutom kommer integrera bättre estetiskt. Mer om det i nån annan tråd - senare!
Mayro: Alla är välkomna men nu börjar det bli lite kö. På gott och ont...
|
|
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2007/07/11 : 00:52:44
|
Nu har jag också läst och begrundat och vad annat är att säga än ett stort grattis. Kul att dina idéer uppmärksammas,hoppas att trenden sprider sig... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/07/11 : 13:22:48
|
Tack Gus.
|
|
|
|
Topic |
|