HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tascam CD-01U Pro som hifi drive?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/06/18 :  15:13:17  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Någon som har erfarenhet av en sådan cd drive från Tascam?
Jag funderar på en sådan till en electrocompaniet dac, alltså pro versionen av cd-01u som har aes-ebu, xlr, digitalutgång.

Är den något att ha för hifibruk?

Det finns ju ganska gott om dacar nuförtiden men drivar är det lite ont om, i allafall om du inte vill slanta upp +20k och jag hoppas och tror att en tascam skulle kunna vara ganska bra.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:10:21  Show Profile Send Marc a Private Message
Den mest prisvärda hifi-driven är nog om du lägger musiken på en hårddisk. Då slipper du problemet med att informationen måste läsas från skivan i realtid, med de fel det medför. Du får förmodligen slanta upp över 100.000 kr för en transport av samma kvalitet.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:15:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jovisst, det är en bra grej, men jag är har inte en SB ännu, och vill inte ha en SB just nu, vill i alla fall ha en drive som spelar CD skivor, det var det jag frågade om, inget annat. Tack ändå.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/06/18 :  17:21:06  Show Profile Send Marc a Private Message
Jag har aldrig nämnt SB. Jag tänkte på en vanlig dator. De kan spela cd-skivor också. Men det var bara ett tips.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/06/19 :  13:09:05  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
klart läcker maskin, jag har varit nära att köpa den tidigare, jag har en he (1he) över i racket och den hade passat mkt bra där, tar gärna del av era synpunkter.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000