HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 kloner?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2007/06/18 :  10:55:45  Show Profile Send anteee a Private Message
för ett tag sedan så var det väll flera här på forumet som byggde proac 2,5 kloner, nu undrar jag om det finns några bra länkar ill andra klon projekt

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/06/18 :  13:01:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Här är ett bra KLO-projekt:

Kunde inte låta bli.

Vad för kloner avser du, för att vara seriös?

Jag som är rörist har sett en hel del skisser på Dynaco-, Williamson-, Mullard- och andra förstärkare.
Men du kanske avsåg högtalare?
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2007/06/18 :  13:05:09  Show Profile Send Zei a Private Message
Här finns väl ett litet urval.
http://audioclone.free.fr/

/Z

Signatur..
Go to Top of Page

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:35:07  Show Profile Send anteee a Private Message
jo det var frhögtalare jag menade. har hittat en kloning på wilson MAXX men det är lite för stort för mig utan jag skulle vara intreserad av wilson the cube eller någon av sonus fabers stativare
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/06/20 :  17:14:10  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Scan Speak - Clone SA2K Systeme Audio
från den franska sidan hörde jag på DIY-mässan. Plind hade byggt.
Tillsammans med Hoktunas förstärkare och Plinds dipolbasar samt resterande fina grejor lät dem mycket fint tyckte jag.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

anteee
Member

81 Posts

Posted - 2007/06/21 :  14:20:32  Show Profile Send anteee a Private Message
sa2k ser riktigt intresant ut och hamnar unfär i den prisklassen jag hade täkt mig, men men klart en wilson audio klon skulle vara kul att ge sig på på sikt men först måste jag flytta för jag har inte plats för ett par maxx i mitt nuvarande lyssningsrum :)
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/06/22 :  11:19:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Börja med ett par SA2K då :)
Så har du något att ha som bakhögtalare sen ;)

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000