HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Synpunkter på Supra Sword?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2002/12/03 :  18:48:29  Show Profile Send AndersB a Private Message
Deltagare och moderatorer

Är det någon som hört nya Supras Sword-kabel? Vad tycktes? Vad jämfördes det med? Med vilken kringutrustning lyssnades? Hur hög är prisvärdhetsfaktorn?

Snälla, ingen ny kabeldiskussion...

Anders

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/12/03 :  19:01:08  Show Profile Send Jadde a Private Message
Hur kan det inte bli en ny kabeldiskussion
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2002/12/03 :  19:23:21  Show Profile Send Niclas a Private Message
Sten ( som har Sword i sortimentet )lovade att komma med lyssningsintryck i en tråd för några månader sedan.
Kanske dax nu ?

mvh
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2002/12/04 :  20:39:27  Show Profile Send AndersB a Private Message
Okej, ett försök till Gubs - är det verkligen inte någon här som lyssnat på och har en uppfattning om Supra sword? Det verkar ju vara många, många som kör ply 3.4, så det kunde ju vara intressant med synpunkter på uppföljaren (som i alla fall prismässigt tar ett rejält steg uppåt).

Anders
Go to Top of Page

svensson
många inlägg är det....

484 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:35:16  Show Profile Send svensson a Private Message
Jag har lyssnat på den, men hörde ingenting......

jajaja, godnatt!



Det börja tidigt, så tidigt jag minns....
Go to Top of Page

kgj
Starting Member

7 Posts

Posted - 2002/12/23 :  13:16:11  Show Profile Send kgj a Private Message
quote:
Originally posted by AndersK

Deltagare och moderatorer

Är det någon som hört nya Supras Sword-kabel? Vad tycktes? Vad jämfördes det med? Med vilken kringutrustning lyssnades? Hur hög är prisvärdhetsfaktorn?

Snälla, ingen ny kabeldiskussion...

Anders

Hej

Jag har två Supra Sword som jag kör som biwirning. Kablarna jag hade
var Tarlabs prism 1000 biwire. Jag kan bara säga att allt blir bättre
och en intressant sak var att volymen ökade. Prisvärd kan bara person
till person avgöra , men får egen sak ,sitter jag nöjd.

MVH
KGJ

Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2002/12/23 :  16:23:22  Show Profile Send goldfish a Private Message
Vi har S W O R D till frontarna och enligt mig och min Hifi/hembiotokiga fru så är den helt fantastisk....

Skall försöka mig på att förklara vad vi andser om Sword, men det blir lätt flummigt med upplevelsebeskrivningar.

Men som referens så kan jag berätta att min fru lyssnar väldigt kritiskt på hifi & hembio...
Hon har alltid haft roligt åt när jag och en polare testat och donat med kablar, men när jag körde Sagan on ringen "soundtrack" först med Bi-wire PLY 3,4 och sedan snabbt bytte till SWORD så tappade hon hakan (hon upplevde ljudet som öppnare, luftigare, och mera detaljrikt, en annan kommentar var, har du höjt volymen).
Det sista beror nog på att man upplever djupare och tightare baskontroll samt en öppen diskant utan vasshet på toppen.

Ljudet var vi nöjda med sedan tidigare, men hennes slutkommentar efter testning löd.
Nu lämnar inte den kabeln huset, bara så du vet.
Det är kul att man kan uppnå högre höjder i en redan bra anläggning med hjälp av lite högtalarkabel.

Hon hade ingen pejl på vad det var för kabel och vad den kostade då vi testade.

Kan väl tillägga att jag är en riktig "kabelnisse"
Kör med JPC 2,5 nätkablar i hela anläggningen, både på apparatnivå samt egen drivning från elcentralen matat med 18m JPC 2,5.

---------------------------------
Det bästa är om verderbörande själv kan låna kablarna i butik och lyssna i hemmiljö, om man är spekulant på så här pass dyra kablar.

"man vill ju inte köpa grisen i säcken"

Snälla gör inga påhopp nu för att det blev lite flummigt, det är aldrig lätt att beskriva hur något låter, man behöver lyssna själv och avgöra. Vi är i alla fall nöjda.

Länk till Swordkabeln för mer info.
http://www.jenving.se/sword.htm

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/12/23 :  18:23:36  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Tack för en bra beskrivning goldfish!

(Ingen här skall behöva ducka för att han kommer med en beskrivning av sina upplevelser, det är det vi har forumet till!)

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/12/23 :  20:36:11  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Citat:
Ljudet var vi nöjda med sedan tidigare, men hennes slutkommentar efter testning löd.
Nu lämnar inte den kabeln huset, bara så du vet.

Sådana kvinnor borde det finnas fler av!
Go to Top of Page

Elec
Member

174 Posts

Posted - 2002/12/23 :  23:31:00  Show Profile Send Elec a Private Message
Synd att den är lika ful som alla andra kablar som kommer från supra. Men smaken är ju som baken.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/12/23 :  23:43:48  Show Profile Send mag a Private Message
"Synd att den är lika ful som alla andra kablar som kommer från supra. Men smaken är ju som baken. "

Det finns strumpor och krympslang på tex ELFA :)


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2002/12/24 :  10:53:19  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Har just nu ply 3.4s biwired. Funderar dock på att uppradera till Sword utan biwiring. Var kan man hitta bra pris på Sword? Går den att terminera själv eller måste man köpa färdigterminerat?

Hasse
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2002/12/24 :  11:06:20  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Har för mej att den bara säljs färdigterminerad.
God Jul på er alla
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2002/12/24 :  11:11:38  Show Profile Send hanse1 a Private Message
Bilder på Jenvings hemsida visar Sword för biwiring. Termineras den alltid för biwiring?

Hasse
Go to Top of Page

hanse1
Member

171 Posts

Posted - 2002/12/24 :  11:28:48  Show Profile Send hanse1 a Private Message
quote:
Originally posted by goldfish

Vi har S W O R D till frontarna och enligt mig och min Hifi/hembiotokiga fru så är den helt fantastisk....

Skall försöka mig på att förklara vad vi andser om Sword, men det blir lätt flummigt med upplevelsebeskrivningar.

Men som referens så kan jag berätta att min fru lyssnar väldigt kritiskt på hifi & hembio...
Hon har alltid haft roligt åt när jag och en polare testat och donat med kablar, men när jag körde Sagan on ringen "soundtrack" först med Bi-wire PLY 3,4 och sedan snabbt bytte till SWORD så tappade hon hakan (hon upplevde ljudet som öppnare, luftigare, och mera detaljrikt, en annan kommentar var, har du höjt volymen).
Det sista beror nog på att man upplever djupare och tightare baskontroll samt en öppen diskant utan vasshet på toppen.

Ljudet var vi nöjda med sedan tidigare, men hennes slutkommentar efter testning löd.
Nu lämnar inte den kabeln huset, bara så du vet.
Det är kul att man kan uppnå högre höjder i en redan bra anläggning med hjälp av lite högtalarkabel.

Hon hade ingen pejl på vad det var för kabel och vad den kostade då vi testade.

Kan väl tillägga att jag är en riktig "kabelnisse"
Kör med JPC 2,5 nätkablar i hela anläggningen, både på apparatnivå samt egen drivning från elcentralen matat med 18m JPC 2,5.

---------------------------------
Det bästa är om verderbörande själv kan låna kablarna i butik och lyssna i hemmiljö, om man är spekulant på så här pass dyra kablar.

"man vill ju inte köpa grisen i säcken"

Snälla gör inga påhopp nu för att det blev lite flummigt, det är aldrig lätt att beskriva hur något låter, man behöver lyssna själv och avgöra. Vi är i alla fall nöjda.

Länk till Swordkabeln för mer info.
http://www.jenving.se/sword.htm




Du skriver att du bytt dina ply 3.4 biwiring mot Sword. Har du även kopplat dina Sword med biwiring?

Hasse
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/12/24 :  12:51:32  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Elec

Synd att den är lika ful som alla andra kablar som kommer från supra. Men smaken är ju som baken.



Jaha och hur ser en snygg kabel ut då? Tycker att det kan ju inte finnas så många möjligheter till att göra en kabel. MvhKristofer
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2002/12/24 :  13:32:31  Show Profile Send Niclas a Private Message
quote:
Originally posted by Neon Park

Har för mej att den bara säljs färdigterminerad.



Jepp, bara färdigterminerad pga att kopparändan vid termineringen måste doppas i ett mycket hett bad som tar bort isolerings(?)rester.
Fick veta detta av Tommy Jenving på Arken när jag ville köpa lösmeter av Sword.
Mvh
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/12/24 :  13:46:46  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har hört Sword tillsammans med betydligt dyrare kablar och Sword är helt ok. Det första intrycket av sword är att musiken liksom förflyttar sig närmare dig. Dessutom tightas basen till och upplevs som rappare.

Jag tror inte att det finns någon kabel i den prisklassen som matchar Sword.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2002/12/25 :  09:14:00  Show Profile Send goldfish a Private Message
"hanse1"

Nej jag kör inte Bi-Wire med Swordkabeln.
Mina kablar kommer från http://www.hembioconsult.com

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000