HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 hårdrocks kväll
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/06/16 :  20:13:09  Show Profile Send Jimmy a Private Message
tänkte att vi kunde ta en hårdrocks kväll och blackmetal!!..
tänkte än en gång bevisa att det går att rocka med ett par stativare från mårten design

mat och dryck kommar att finns..

tänkte att vi kunde ha träffen nån gång i juli..

ps skulle vara kul om någon tog med förstärkare , cd för att prova..


jag har bara en rörförstärkare och en rör cd..

mhv

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2007/06/16 :  20:54:30  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Jimmy/
Jag tror du hamnat fel, du skulle haft tråden under "Musik" istället.
Sedan bor du ju på fel ställe, Västkusten och jag hade varit intresserad
Skulle varit kul med en helkväll blandat med gammal hårdrock och nyare metal.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/06/17 :  13:15:43  Show Profile Send Breddan a Private Message
Men guuuud va mysigt! Massa vuxna män som trängs i en soffa för att njuta till tonerna av musik som skapats utav folk som tror att de är satans barn :D .

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2007/06/17 :  21:57:32  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Hmmm... Black Metal är då rakt inte "musik som skapats utav folk som tror att de är satans barn".
Visst finns det en och annan knäppskalle där (men det finns det väl inom andra genrer också?)
I regel så är det bara deras avsky mot religion i allmänhet och kristendomen i synnerlighet som belyses i texterna.

Jimmy, jag kommer gärna - om jag har tid.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/06/18 :  00:38:08  Show Profile Send nin a Private Message
Jag är helt klart sugen. Bor rätt nära så är jag ledig så är jag på!
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/06/18 :  03:09:59  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Det där lät väldigt intressant i mina öron... Tråkigt nog så har man problem att ta sig upp dit IOM att jag inte har körkort... Så om någon ska åka upp dit via östra sidan av vättern och har lust att plocka upp mig så hänger jag såklart med.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/06/18 :  09:02:57  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag är intresserad, bangade ju tyvärr förra gången det erbjöds en dylik träff men ska försöka få till det denna gången om tiden passar.

Kan dessutom bli kul att återuppliva en genre då mina black metal-skivor fått vila under det senaste året...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/06/18 :  12:32:51  Show Profile Send nin a Private Message
Vore trevligt om man kunde bollar runt lite olika datum.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/06/18 :  14:46:47  Show Profile Send Hornta a Private Message
varför ska man bo så långt norr

hade varit riktigt kul med en hårdrockskväll, så man får upp öronen för nya grupper och träffa trevligt folk(förhoppningsvis )

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/06/20 :  09:17:55  Show Profile Send Jimmy a Private Message
TÄNKTE TYP HA DEN 14-15JULI NÅGONSTANS DÄR
Go to Top of Page

MrZigZag
Starting Member

39 Posts

Posted - 2007/06/20 :  09:25:40  Show Profile Send MrZigZag a Private Message
det låter riktigt intressant...

frågan är bara var är det tänkt att denna eminenta tillställning ska inträffa?
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/06/20 :  09:37:42  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
OJOJOJ... nu blev det genast mycket intressantare. Nu är det bara frågorna var (antar Örebro) och hur man ska ta sig dit

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

Micke.e
Member

241 Posts

Posted - 2007/06/20 :  16:33:20  Show Profile Send Micke.e a Private Message
Jag hänger gärna på. Bor ju i centralorten
Mvh Micke

Edited by - Micke.e on 2007/06/20 16:34:11
Go to Top of Page

MrZigZag
Starting Member

39 Posts

Posted - 2007/06/20 :  22:01:54  Show Profile Send MrZigZag a Private Message
d låter intressant nån annan från stockholm som är intresserad?

vi ska kanske ta det på returen från arvika festivalen :)

Edited by - MrZigZag on 2007/06/20 22:04:37
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/06/20 :  23:51:52  Show Profile Send nin a Private Message
Oj, då är jag på Arvikafestivalen, men ni får ha det så kul
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/06/21 :  21:05:27  Show Profile Send edison a Private Message
"I regel så är det bara deras avsky mot religion i allmänhet och kristendomen i synnerlighet som belyses i texterna"
------------
Ordet "hat" skulle nog bättre än "avsky" beskriva vad det (brukar) handla om.Om det ens räcker...

mao inte "så bara"; hat är sällan nåt trevligt (oavsett från vilket håll det kommer)
IMHO




SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/06/21 21:53:13
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/06/25 :  11:39:19  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Måste nog ändå säga att genren känns rätt avspänd med sina pandasminkade och clownutstyrda artister, där låtarna handlar om alla symboliska ting som kan associeras med mörkt och ont - märk väl att det i regel är en fantasivärld som målas upp i låtarna, bara för att man sjunger om vampyrer eller onda asagudar som besegrar den kristna blir de inte verkliga - likväl som sagan om ringen bara är en saga. På sin höjd kan man se dem som charmiga och le åt dem, även om en del av artisterna själva tar sig på större allvar

Synd att det fortfarande år 2007 går bli upprörd över det teatraliska i musik som ständigt fått höjda ögonbryn (eller värre...) altifrån alice coopers shower, gene simmons blodsprutande mun, wasp:s sverigeturné på 80-talet som fick Hem och Skola att få skrämselhicka - till dagens representanter inom black och death metal som söker att göra intryck på sin målgrupp.

Värre tycker jag då är de sexistiska och drogförhärligande låttexter som existerar inom en del andra genrer...


Min anläggningstråd
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/06/25 :  21:52:55  Show Profile Send edison a Private Message
Jag ska inte gnälla ang BM som genre, och jag har ju inte ens nån koll på vilka BM-artister som "skojar" och vilka som hatar for real...

Tycker bara det är skillnad på att regelrätt hata vs "tycka illa om" och då spelar det ingen roll vad som hatas, eller om hatet framförs i form av "sagor".

Sen ser ju inte jag den kristna världsbilden som 'sagotrams' att likställas med Sagan om Ringen...det gjorde antagligen inte JRR T heller...
Möjligen gör en och annan BM-rocker det, och andra inte.

Drogromantik & sexism är skit, oavsett "förpackning", håller jag med om.





SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/06/25 22:09:29
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/06/26 :  01:22:29  Show Profile Send nin a Private Message
Drogromantik & sexism är bra grejer det.
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/07/13 :  16:28:46  Show Profile Send Jimmy a Private Message
okej på söndag 15 juli blir det !!! kl 1200..



hur många skall med ??


pm mig
Go to Top of Page

Jimmy
Member

245 Posts

Posted - 2007/07/14 :  22:50:12  Show Profile Send Jimmy a Private Message
inställt!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000