HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Goda gärningar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2007/06/14 :  12:30:23  Show Profile Send nahoj a Private Message
Tänkte att jag skulle uppmana alla att göra lite fler goda gärningar
Att bara för ett ögonblick som det ibland tar tänka lite mindre på sig själv o lite mer på någon annan.

Och inte nu för att man själv skulle må så bra av att göra goda gärningar utan för att personen/personerna du gör det för får en något lättare dag/stund.

Bara en sådan enkel sak som att låta någon med mindre varor än en själv gå före i kön.

Eller som häromdagen när en liten kille stod före mig i kön och skulle köpa en läsk men så räckte inte pengarna riktigt, jag såg hur besviken han blev så jag sa att jag betalar resten
det lilla för mig gjorde att han nästan hoppade av lycka o sprang ur butiken med sin kompis.

Det lilla som krävs av en själv ger ofta väldigt mycket för en annan.

Och vem vet en vacker dag gör någon något för dig

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/14 :  12:38:02  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ett härligt initiativ, Nahoj!

För nån vecka sedan hjälpte jag en kvinna igång med bilen (puttade igång den ensam). Hennes glädje var enorm!

Jag lämnade blod i förra veckan och dom 30 kronorna man får vid blodgivning gick ner i Barncancerfondens insamlings-burk.

Dubbel-präktigt!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/14 :  13:25:37  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Och dessa gärningar gör även gott för en själv, det lyfter ens humör enormt när dessa gester uppskattas.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/06/14 :  22:15:20  Show Profile Send ohmega a Private Message
quote:
Eller som häromdagen när en liten kille stod före mig i kön och skulle köpa en läsk men så räckte inte pengarna riktigt, jag såg hur besviken han blev så jag sa att jag betalar resten


<= Minen hos en smålänning i chocktillstånd

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2007/06/14 22:16:48
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2007/06/16 :  21:33:12  Show Profile Send Saro a Private Message
Jag gjorde lika på statoil för några veckor sedan.. en liten grabb köpte lördagsgodis men var en 5a kort. sa till kvinnan i kassan att jag kunde stå den femman åt grabben. :)
Jag har lite sånna små fyr för mig ibland. Efter en fredag på krogen så har man ju gott om mynt i börsen. Sen nästa dag om man passerar en sån där bössa kan man ju tömma det i den.
:)
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/06/16 :  21:43:43  Show Profile Send hal a Private Message
Bra uppmaning nahoj .
Brukar själv släppa fram "stressade" människor både i köer och i trafiken.
Många tycker att dom aldrig får tid att varva ner. När både bilköer och andra köer är utmärkta tillfällen att koppla av. Man blir på så vis effektivare.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000