HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 World of Warcraft
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/07 :  19:49:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag har alltid varit ett stort fan av Blizzards skapelser o var med från början när Warcraft släpptes på 90:talet. Men WoW köpte jag aldrig för jag visste att risken skulle vara stor att jag fastnade o lade på tok förmycket tid på det.

Nu ville yngsta grabben ha det o som god Far så säger man ju inte nej

Jag är helt novis på WoW men har spelat igenom alla deras andra spel flera ggr o jag misstänker att man känner igen sig i spelvärlden.
Men lite tipps o tricks skadar aldrig
Så kör hårt nu

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/03/07 :  20:35:56  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Har noll koll, men min tolvårige grabb är en jävel på WOW, du får komma hit och lära dig lite ........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/07 :  20:44:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Per
Du är en usel Far

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/03/07 :  20:59:41  Show Profile Send Peg a Private Message
Jag är fortfarande på avvänjning och kan inte prata så mycket om det för då börjar händerna skaka lite oroväckande ! :)

Jaja tips hmm ...

Fastnar du med en quest så sök på quest namnet här: www.thottbot.com
För att skaffa pengar tar du skinning och mining och sälj allt du får tag i på "auction house"et i de stora städerna. Sälj i princip alldrig något som är användbart till vendor och shoppa inte för mycket.

Allakhazam är en annan bra site.
Gå hit och läs åtminstone en guid om klassen du spelar och en om hur man spelar i grupp.
http://wow.allakhazam.com/db/guides.html

Förövrigt så fastna inte i eländet MMORPGer suger tid som inget annat men kan vara jäkligt kul :)
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/03/07 :  21:01:57  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
[quote][ Per
Du är en usel Far
/quote]

Jaa, men Axel har kul, och det är det som räknas.


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/07 :  21:05:47  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
ok.. (= det blir lite för mkt att försöka ge tips... jag rekomenderar dig att kanske prova antingen det svenska WoW communityt..
http://www.worldofwar.se
eller ett engelskt
http://wow.allakhazam.com

spelstilen kan jag väl säga är lite mer som Diablo spelen än WC spelen. men prova det svenska, där hittar du rätt så mycket info, utan abb besvära dig med att läsa engelska.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/07 :  21:29:21  Show Profile Send matte76 a Private Message
Starcraft (+Broodwar) och Warcraft III (+Frozen throne) är världens bästa spel! Diablo II är också skitbra. Wow har jag inte brytt mig om av samma skäl som du Johan, arbetar man heltid fungerar det inte, tyvärr. Verkar mycket bra annars.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/07 :  21:44:36  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jag håller nog med till hälften, jag är ett stort fan av warcraft spelen. och WC3+frozen throne är nog det bästa spelet som gjorts (om man räknar bort Doom 1+2). Diablo gillar jag, men det slår inte WoW, iofs så blir WoW lite jobbigare pga den massiva tiden det tar att hålla på med.

Ett roligt spel är det, men det krävs ju att man betalar varje månad, men så dyrt är det egentligen inte.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system

Edited by - byakugan on 2007/03/07 21:45:50
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/03/07 :  22:06:57  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Titeln på topic är ju "World of Warcraft" Så detta är väl inte helt offtopic i alla fall, men kul!

Saxat från www.warpdrive.se en sida som lägger ut roliga citat från chat-ställen på internet:

<ceflower> WOW har skördat ännu ett offer
<ceflower> En kvinna (~40) kom in i butiken med sin son (10?) och köpte WOW.
<ceflower> "Kul spel det där" sa jag till sonen
<ceflower> "Näe, det är jag som ska ha det" säger mamman
<ceflower> "Jasså?"
<ceflower> "Jo, han klagar på att ingen någonsin spelar med honom, att han inte får spela i någon bra guild eller något. Så jag tänkte att jag kan ju spela med honom, det verkar vara ett trevligt spel!"
<ceflower> Småpratar lite, visar sig att ungen är typ level 35 och har kört fast.
<ceflower> Nåväl.
<ceflower> Några veckor senare kommer de in igen för att köpa ett gamecard
<ceflower> Jag råkar känna igen dem, så jag frågar lite försynt hur det har gått och om det är roligt att spela tillsammans.
<ceflower> Sonen svarar: "Jo.. det var kul ett tag. Jag är nästan level 50 nu."
<ceflower> han fortsätter: "Men vi spelar inte tillsammans längre, mamma är level 60 och spelar i någon bra guild som jag inte får vara med i"



Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/07 :  22:37:18  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag var inne o snurrade lite o visst har Blizzard vuxit till sig o jäklar vad stort det är. Jag har aldrig varit en rollspelsfantast utan kört järnet med Doom, Quake och UT men jag får nog akta mig så jag inte fastnar här

Jag bugar djupt för tipsen grabbar

Ser ni en lagom förmultnad Undead med hängiga tuttar o med stripigt hår då vet ni vem det är


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/07 :  22:47:04  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
startar du en warlock så blir du min favorit bland undeads. har änn unte hittat någon "audiofil" bland alla WoW folk som jag har tjötat med.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/07 :  22:57:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Klart det var en Warlock

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/07 :  23:06:31  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
HAHA!!! det har ju jag med... fast jag valde den ovanligare varianten. (Orc)

Ett tips... för att stiga i graderna det snabbaste sättet så ska du försöka välja "Affliction" trädet (min personliga favorit) att sätta sina "talent points" i början (nivå 10+).
Och sen vid nivå 50 (om intresset fortfarande finns kvar) så kan man byta till "Demonology" trädet, eller forstsätta med vad man vill.

Om det finnes någon intresse så springer man runt på Argent Dawn(RP) servern...


Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/07 :  23:56:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
ska först kolla vad det du sa betydde

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/03/08 :  09:18:49  Show Profile Send Kmj a Private Message
När du kommer uppåt Level30 eller nått sånt så ta ett litet snack med någon i "Swedish revenge" och kolla om de tar emot medlemmar. De skall visst vara riktigt trevliga och ofta hjälpsamma. SR är ett Guild men svenska Horde-lirare.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/03/08 :  23:16:41  Show Profile Send hal a Private Message
Grabben är på level 69 nu .
Han har varit utan dator i 3 veckor, gick förvånansvärt bra. Men han var lycklig ikväll när han åter kunde spela WOW.
Imponerande spel måste jag säga.

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2007/03/08 23:17:17
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/08 :  23:26:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Är snart uppe o LvL 10
Akta er säger jag bara

Lite snurrigt är det ibland bla annat när yrken ska med i bilden. Jag har valt Enchanting så jag har ett val kvar.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/08 :  23:41:52  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Enchanting... det är ju det dyraste du kan hålla på med... hm,
mining är ett bra yrke när du ska tjäna pengar.

i början är det bara att hitta vener, smälta all malm till tackor och sälja i Auktioner.
Dom hittar du i huvudstäder.. Under City är närmst för din del, som Undead.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/09 :  00:03:28  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag var där inne o sprang, retar mig lite när ställena ska vara så förbaskat stora o man får kuta runt som en galning
Alla skills kostar så mining är kanske inte så dumt att välja antar jag.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/09 :  00:30:01  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
(= du kan fråga en vakt, så markerar dom på kartan vart du ska.

Sen kan jag rekomendera att du plockar First Aid. Riktigt bra grej att kunna. Den kanske låter lite konstig, och ser ut att inte hjälpa så värst mycket, men skenet bedrar.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/09 :  07:22:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag såg att jag redan hade First Aid o man får bra betalt för bandage Jag ska skippa Enchant o bli gruvarbetare istället. Jag är inte 100 men Karaktären jag spelar ska kunna använda olika wands o staves men jag måste nog up i LvL

Tur att man är hemma o är sjuk

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/09 :  07:29:29  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Wands kan du använda från början. Men du måste vara över den level som står på grejerna för att kunna använda dom... Staves måste du nog lära dig, (köpa) och enhands-svärd kan du med använda, men det måste du också lära dig (köpa) Det är bara att fråga en vakt efter en Weapons Master.

Att vara sjuk när man har ett nytt spel hemma är otroligt roligt. Men det är inte kul att vara sjuk


Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/09 :  07:39:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag tror att du snart får Pm:a dit hem nr


Staves har jag hittat ett par av men inga Wands. Jag får dra in i Under City o se om jag hittar nån Weaponsmaster

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/09 :  08:27:54  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Hehe... om det finns behov för det så kan jag göra det.

Som enchanter kan man göra dom bästa wands för låga nivåer. Det gäller bara att hitta materialet till dom. Men då får man använda sig av "Disenchant" på dom grejer med en grön, blå eller lila text på namnet.

Just ja,
Du kan lära dig Fist Aid, Fishing och Cooking + två olika yrken. Så du behöver inte sälja bandagen.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/09 :  09:16:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Just att lära sig alla möjligheter som finns tar lite tid. Sånt som är självklart för dig är rena grekiskan för mig
Jag har iaf hackat lite koppar idag Det är bara att spara ihop så mycket man pallar för att sen göra sig av med det på auktionshuset antar jag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/09 :  09:30:26  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message
Jo, jag vet, det var väldigt svårt i början, men efter ett tag så börjar man lära sig. Sen när du kommer till lite andra ställen så finns det olika mnetaller att utvinna med. men då krävs det att man har en tillräkligt hög färdighet i att hacka vener för att kunna utvinna något. Men det är ett senare problem det.

Det finns Smältugnar lite varstans i spelet, Oftast o närheten av där du lärde dig att utvinna metaller. Där kan du smälta malmen du hittar för att kunna ta ett högre pris på auktinshuset.
1st malmbit ger 1st tacka på kopparn.

Ett litet tips när du ska försöka sälja auktioner.
Helger är det bäst att lägga ut auktioner på, det är då de flesta spelar.
Leta efter liknanade auktioner och sätta ett lägre pris än andra på dom är en guldgruva. Jag tror du kan få upp emot 2 guld för 20 koppartackor på vissa servrar.

Om det är något som är lite oklart så är det bara att hojta till.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000