HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi i Singapore?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PelleC
Starting Member

33 Posts

Posted - 2007/06/13 :  10:25:34  Show Profile Send PelleC a Private Message
Åker till Singapore om några dagar och undrar om det är någon som har tips om bra hifi-butiker i Singapore?

Är det billigare än hemma?

Är det OK att ta hem elektronik eller blir det tull o moms i Svedala?

Är sugen på att uppgradera min CD-spelare till en bättre. Antingen fortsätta med Arcam och gå på deras FMJ CD36 eller tex Meridian G06, Linn Majik eller nåt liknande i den prisklassen.

Är det nån som vet av nå´t speciellt fabrikat man kan fynda på i Singapore så är jag tacksam för tips.

MVH//P


TD166mkII/T61/FMJ CD23 ==> FMJ A22 ==> Audience 72 + Kappa Sub
Njutånger är inte en plats - det är ett tillstånd!

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2007/06/13 :  12:47:07  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
The Adelphi Life Style building ligger mitt i Singapore och där finns förutom Swedish Statementbutiken ytterligare 10 till 15 hifibutiker på 4 våningar. Prisnivån jämfört med Sverige vet jag inget om då jag bara var där på snabbvisit förra året när butiken öppnade och alla andra butiker var stängda, då det var på kvällen.

Det blir tull och moms i Sverige. såvida du inte smugglar in apparaterna eller försöker fuska med kvittot.

The Adelphi,
1 Coleman Street
Singapore

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/06/13 :  14:00:04  Show Profile Send Njord a Private Message
Jag kan tipsa om ett Hififorum i Singapore. Den är på engelska och där kan du säkert hitta en del info. Där finns det också en lista över butiker.

http://www.echoloft.com/
Go to Top of Page

PelleC
Starting Member

33 Posts

Posted - 2007/06/13 :  14:45:37  Show Profile Send PelleC a Private Message
Tack Jorma o Njord! Blir intressant att se vad jag kan hitta.

MVH//P
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2007/06/13 :  16:57:46  Show Profile Send EAR a Private Message
Vet inte hur det är nu i Singapore men 1989-90 köpte jag på mig ett QUAD för och slutsteg för mindre än hälften av vad det kostar här.
Pruta går bra.Jag upplever Singapore som ett säkrare ställe att handla på än Hong Kong och där finns mycket roligt
Fick dubbla kvitton på mitt inköp,ett med originalsumman och ett för tullen

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel

Edited by - EAR on 2007/06/13 21:15:07
Go to Top of Page

PelleC
Starting Member

33 Posts

Posted - 2007/06/21 :  23:45:18  Show Profile Send PelleC a Private Message
Hej hopp, åter efter några dagar i Singapore. Fick en halvdag i hifisvängen och kollade in Jormas tips The Adelphi.

Jorma: du överdriver inte i alla fall... ett helt shopping center i princip dedikerat till hifi i den tyngre klassen. Där fanns allt, nästan iaf. 5-6 våningar med säkert 10 små butiker per plan.

Slutsatser: ungefär samma priser som Sverige.

Hittade dock Denon 2807 för 6100 SEK (i ett annat köpcenter) vilket är prisvärt. Kollade lite CD-spelare, tex gick Linn Majik för ca 30.000 SEK. Men flera försäljare sade att de på high-end prylar försöker hålla globala priser så gott det går.

Ingen heltäckande marknadsundersökning men min slusats är att det är mycket svårt att göra fynd på dyrare prylar i Singapore.

Trevligt var det dock med så många märken samlade på samma ställe.

MVH//

TD166mkII/T61/FMJ CD23 ==> FMJ A22 ==> Audience 72 + Kappa Sub
Njutånger är inte en plats - det är ett tillstånd!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000