HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nån som är bra på Autocad i 3D?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/06/12 :  23:01:05  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag tycks ha svårt att bli vän med osnaps i 3D.
Mitt problem är att jag vill kunna flytta runt objekt i ett plan (dvs utan att ange ny z-koordinat) mellan två koordinater som jag "osnappat" till även om dessa koordinater har z-värden som skiljer sig från varandra, dvs. i någon mening kunna "låtsas" som om det jag ser i en USC är en 2D ritning för att lättare kunna linjera upp saker i 3D.

Hittar inget på nätet och inget i hjälpen. Någon som vet om det går?

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2007/06/14 :  18:46:01  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag förstår själva problemet, enklast borde vara att göra en förbningslinje mellan punkterna och flytta objektet längs den?

Sen kommer den undrande frågan:
Varför i allsindar Acad 3d?
Jag har inte träffat på acad3d sen 96-97.
Dock använder jag acad 2d (lt2004) dagligen på jobbet, men där hanterar vi bara 2d-ritningar.

Vet dock inte om mitt "svar" hjälpte något alls...

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/14 :  19:34:48  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Amatören och Martinsson är två CAD-smarta killar. PM'a dom om dom inte självmant svarar här.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000