HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Rör CD från Njoe Tjoeb
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/03 :  15:27:04  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

nu har vi fått hem de nya Njoe Tjoeb 4000 - rör bestyckade CD spelarna från AH i Holland.

mvh, robban

www.klubben.net

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/12/03 :  20:59:28  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

SLUTA!
och föresten betalar klubben.net faktiskt för
en banner på denna sida.

det rör sig väl för sjutton inte om nån
reklamSPAMMNING!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/12/03 :  22:08:02  Show Profile Send n/a a Private Message
jag tycker faktiskt att det är helt okej. Dessutom så är det verkligen en nyhet... Verkligt intressant sådan dessutom...!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/03 :  22:33:34  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

anledningen till att vi engagerar oss här är givetvis också att i slutändan sälja produkter, men kunderna är ju bland andra även ni som använder detta forum.

Därför hoppas vi att ni, precis som vi gör, ser våra nyhetsinlägg som information till er och som ett underlag för vandringen i hifi-djungeln.

Att veta var olika inlägg skall läggas in är inte alltid lika tydligt. Jag har därför bett Sladd klargöra vad som gäller för oss som har produkter att erbjuda. Min tro var faktiskt att det går att lägga denna typ information under nyheter. Korrigera gärna om jag har fel.

Var går egentligen gränsen för information och reklam? Är det reklam när någon medlem prisar en produkt, eller rekommenderar någon köpa en viss produkt i en viss butik? Är det reklam när tex. ett par högtalare får egen "permanent" plats i forumet och en utdragen berättelse om deras tillblivelse och eventuella förträfflighet?

Är det värre att berätta att produkter finns tillgängliga än att tala illa om produkter?

Jag följer gärna de riktlinjer som ges. Forumet är bra, och jag tror vi är många som trivs med att läsa och skriva där, men framför allt har vi väl ett gemensamt intresse, musiken och hifi'n.


mvh,

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/12/04 :  08:55:07  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Nu var det inte direkt så att robban hyllade någon produkt.
Dessutom tror JAG att många uppskattar att dom slipper leta över hela internet för att se vad som är nytt.
Men visst någon slags gräns måste det ju vara, tex att inte gå in och rekomendera sina egna produkter så fort någon undrar om Tex en kabel.
Kanske dags för dom goa gubbarna i väster att ta tag i detta!? =)
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/12/04 :  09:27:09  Show Profile Send linkan a Private Message
Jag tycker att Robban öppet deklarerar att han säljer dessa produkter och att denna rör-cd är en nyhet är väl inget att diskutera. Att de sen betalar för banners är väl OK.
Om vi inte tillåter sådan info så kan man ju fråga sig om alla rekommendationer som läggs inte kommer från personer som på nåt sätt är involverade i nån försäljning av nåt slag. Det finns ju fler som har direktanknytning till branschen som återförsäljare, distributörer egna produkter osv men där gnälls det aldrig. Utan att gå till personangrepp på nåt sätt men X-ray gör ju ibland reklam för MF som han dessutom säljer (ibland) på Ljudmakarn. Jorma, epkpeng och några övriga är ju också insyltade i branschen och nämner ibland "sina" produkter utan att det stör på något sätt.
Om vi inte tillåter att det nämns nyheter eller att man gillar/ogillar vissa produkter så måste moderatorerna på nåt sätt verifiera att man inte har personliga vinstintressen i sina uttalanden och detta kan ju bli lite komplicerat.

Linkan

Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/04 :  10:15:03  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

har också föreslagit för sladd att de skulle lägga in en kategori, tex. Handlare. Där skulle vi som annonserar på forumet kunna informera, men tex. inte komma med direkta priserbjudanden. Det skulle kunna fungera.

I övrigt så tycker jag "linkan" har helt rätt. Det är svårt att säga var gränsen går angående reklam, eftersom många är insyltade på något vis (utan att gå i detalj) och har egna intressen av att skriva om produkter.

Det är inget fel med det, men man skall kanske inte hänga ut bara en grupp om man inte ser hela bilden.

/robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/12/04 :  10:26:29  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
robban, hur tycker du den låter i gämförelse med din Meridian?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/04 :  10:52:18  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Alexi,

skulle inte vilja jämföra så, eftersom det är DVD mot CD. Jag kan dock lägga in några rader om vad en kund skrev om den. Han är dansk och skrev följande på engelska,

After only 2 hours of playtime we tested the Njoe Tjoeb 4000 against a SAT CDFix, price about 19.000,- Dkr. All of us was quit choked, this "plastic" player REALLY
had some very interesting sound qualities and it outperformed the SAT player by a good margin. Much more details, more depth in the sound stage and dynamics I only heard on my Sony scd-777es and other SACD/DVD players. With the right SW, like Xrcd, I wonder if sacd and dvd offers more than this cd is capable of. What we all really liked about this player was the "nerve" in the music - it's almost analog to lisn to! Maybe due to the valves in the analogue part combined with the 24bit/192khz sample does the trick - dunno, but one this is for sure. We will keep this player and explore it in greater details.
This is not bull, but what I think and the same goes for the others who where there. The guy with the SAT player, will try and sell it!

Rgds
Hans-Ole




/robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/04 :  10:57:25  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Svensson,

Kategori - hoppas de gör det.

Handlare/Konsument - visst. Men det jag snackade om var gränsen går för reklam, inte mellan handlare och konsument. Det går att se av mitt tidiagre inlägg.

Hela bilden - vet du villka olika motiv personer har för att skriva om diverse produkter? Om du inte gör det ser du inte hela bilden. Om du gör det hade du inte skrivit ditt inlägg som du gjort.

/robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2002/12/04 :  14:50:00  Show Profile Send mace a Private Message
Ingen som undrar hur den LÅTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Själv har jag haft en Ah-Tjoeb 99 i snart två år och är HELNÖJD

Nu hoppas jag att det är okej att jag skriver detta eftersom jag inte har några planer på att sälja apparaten

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/12/04 :  14:58:01  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Varför skulle det spela någon roll om en handlare nämner att de har en ny produkt ute? Måste folk köpa dem då? NEJ så klart inte.... suck.. Förstår inte varför det skulle vara mer ok om en "privatperson" la upp nyheter eller om företaget gjorde det själva. Tycker nästan att privatpersoner kan vara mer "märkesbunda" och jobbiga/tjatiga om att just deras elektronik är världsbäst.

Plus.. jag tror inte att stället hade överlevt utan reklam.. och hellre har jag lite reklam som dessutom är Intressant för en gångs skull.

Jag hade hellre sett handlarna skriva här mer... och lägga upp va de hade för sortiment, nyheter... etc..etc!!


Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:07:34  Show Profile Send ekman a Private Message
inget fel i "lite" reklam men man kan ju iallafall dra sig för att skriva ner andra produkter och skriva att sitt eget sortiment är bättre? typ satinlägget
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/12/04 :  15:38:41  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Svensson,

det vore ju perfekt om handlarna får en egen kategori att använda. Sen kan ju du och ekman kanske få en annan....

Det är väl ett bra förslag.

PS. Sluta vara så sura nu, varför inte se lite positivare på livet, som tex. neodynium gör.....

/robban

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/12/04 :  16:39:05  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Det känns som ekman och svennson har något personligt mot robban, eftersom dessa påhop aldrig sätts tidigare när tex epkpeng sätter in nyheter från hans butik osv.

Driver forumet faktiskt.se

Edited by - Alexi on 2002/12/04 16:39:35
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/12/04 :  16:43:21  Show Profile Send ekman a Private Message
vad menar du påhopp??? sedan när har vi hoppat på någon?? detta är ett diskussionsforum och sen jag tycker det är helt ok med reklam här men att snacka skit om andras produkter som om valhalla och cdfixen är bara onödigt och fult har du någonsin sett jorma eller epkpeng eller björn tala illa om andra produkter?? det förekommer inte och borde inte få göra det heller iallafall inte ifrån säljarhåll...

Edited by - ekman on 2002/12/04 17:00:24
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/12/04 :  17:04:17  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Han pratar väll inte skit om CDFix han citerar en lysnares åsikter!
Valhalla har väll inget med detta inlägg att göra.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/12/04 :  21:26:46  Show Profile Send n/a a Private Message
"X-ray gör ju ibland reklam för MF som han dessutom säljer (ibland) på Ljudmakarn."

Jo. Absolut. Visst pratar jag gott om Musical Fidelity. Men jag tycker att jag har fog för det också... För värre Musical Fidelity freak än Mr.X-ray hittar ni nog inte... I alla fall inte på det här forumet.

Jag har inte på något sätt fått i uppdrag eller uppmuntring att skriva om någon speciell produkt/märke osv. Ifall nu någon skulle börja uppmuntra mej att skriva om någon speciel produkt eller så, ja, då skulle jag starkt ta avstånd ifrån det. Jag pratar gott om produkter jag tycker om. Det innebär även att jag inte pratar gott om produkter jag inte tycker om. Jag tycker absolut inte om alla enheter i Ljudmakarns sortiment. Men det är en annan femma...

Jag försöker att vara mer Hifi-entusiast än hifi-säljare. Svårt ibland. Men roligare i längden. Men jag vill också markera att jag har en anknytning till Ljudmakarn, därav min signatur. Och visst, visst är det så att de grejor som jag har mest erfarenhet av säljs eller har sålts av Ljudmakarn. Det ska man inte sticka under stol med! Men det gör också att jag får ständig "input", Ljudmakarn är en sådan butik som hela tiden testar nya grejor och evaluerar för eventuellt inköp/demovisning. Det är mycket som jag inte tycker om. Och det är ganska lätt att utvärdera produkter i "sin egen butiksmiljö" s.a.s. Jag lånar även hem väldigt mycket saker för att kunna ha koll på vad det är vi igentligen säljer...

Och min andra stora passion, Bc-Acoustique, finns definitivt inte på Ljudmakarn. Däremot är det mej en avlägsen framtidsdröm att börja importera dem såsmåning. När jag blir lite mer kapitalbenägen och får mer erfarenhet.
http://www.bc-acoustique.com

Kommentera gärna,

Jonas

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn

Edited by - n/a on 2002/12/04 22:10:36
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/12/04 :  22:52:29  Show Profile Send Timbre a Private Message
Ja, du har ju själv bidragit till att få den överstyr svensson, så det var lugnande att du gör detta konstaterande.
Reklam eller nyhet, gränsen är hårfin.
Så länge ingen bombarderar forumet med reklam är det okey för min del om det finns ett nyhets- eller läsvärde i inläggen.
Var och en känner nog ganska tydligt när gränsen för utnyttjande är överskriden.
Man måste ju inte köpa allt man läser om...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.91 sekunder. Snitz Forums 2000