HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Advance Acoustics MCD-203?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/06/11 :  14:28:15  Show Profile Send Mindless a Private Message
Har tittat lite på den här och funderar på att köpa den. För mig har den varit mest intressant pga. dels priset men även de balanserade utgångarna, eftersom jag hade tänkt bygga mig en balanserad hörlursanläggning kring denna spelare, en Ear90 med balanserade in- och utgångar och Grado GS1000 (lurar) med en aftermarket kabel.

Har dock ingen aning om hur spelaren låter. Hittade nån tråd där det stod att det var en mycket välljudande spelare men mer än så fick jag inte fram. Lutar den mer mot det mörka eller ljusa hållet? Eller är den förhållandevis neutral i sitt ljud? Är den värd pengarna? Finns det någon annan spelare i samma prisklass med balanserade utgångar?

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2007/06/11 :  16:39:36  Show Profile Send MaS a Private Message
Hejsan

En kompis till mig köpte denna spelare.

Ljudet är bra men vissa spelare låter väldigt mycket mekaniskt, man kan alltså höra ljud ifrån spelaren.

Till slut fick han tag i ett ex som var hyfsat tyst.

Jag skulle vilja säga att ljudet är bra.

Om jag skulle köpa denna spelare så skulle jag åka och lyssna på det exet just jag skulle få med mig hem. Man vill ju inte ha en massa stör ljud när man lyssnar och kommer in i tysta partier.

Mvh MAS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/06/11 :  16:50:58  Show Profile Send ljud a Private Message
Jag lånade hem en sådan och skulle vilja säga att neutral är det sista man kan kalla den. Jag upplevde att den färgade nåt enormt åt det mörka hållet, mysigt men nej tack...
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/06/11 :  17:09:54  Show Profile Send Mindless a Private Message
Nån aning om nya versionen, MCD-203II har åtgärdat det mekaniska ljudet? Om inte, skulle den vara värd att kosta på en ny läsare till spelaren?

Skulle inte rörbyte kunna tänkas åtgärda färgningen? Hörlurar har ju dessutom (de jag haft i alla fall) en tendens att vara lite ljusa eller så att säga.

Nåt förslag på annan spelare mellan 5 och 10 tusen som har balanserade utgångar som är bättre än 203:an?






Edited by - Mindless on 2007/06/11 17:25:34
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/11 :  18:26:57  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Om begagnat är ett alternativ så har du Cayin CDT-17A som är en otroligt bra cd-spelare. En begagnad CD-fix?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/06/11 :  18:33:31  Show Profile Send Hornta a Private Message
MCD-203 har jag aldrig haft några problem med mekaniska ljud...

jag anser AA MCD-203 väldigt prisvärd och skämmer absolut inte bort sig ngt...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/06/11 :  19:09:40  Show Profile Send Mindless a Private Message
Såg ju riktigt spännande ut Cayin CDT-17A. Vad kan man tänka sig att en sådan ligger på när den är begagnad? Hittade en svensk sida som sålde ett demo-ex för 12800kr. Rimligt pris eller bör det vara under 10000kr?
Go to Top of Page

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2007/06/11 :  20:29:50  Show Profile Send MaS a Private Message
Den spelare som jag höre var deras sista modell.

En annan kompis har den första å den är knäpptyst.

Mvh MAS

I ain´t no nice guy after all.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/11 :  20:37:07  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Såg ju riktigt spännande ut Cayin CDT-17A. Vad kan man tänka sig att en sådan ligger på när den är begagnad? Hittade en svensk sida som sålde ett demo-ex för 12800kr. Rimligt pris eller bör det vara under 10000kr?


Vanligen runt 7000-1000kr begagnat. Ljudnässigt ligger de tydligen hack i häl på Droplet, efter vad jag hört iaf. Får du garanti på demo-exet så är det ju rimligt.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/11 :  20:52:45  Show Profile Send svanbo a Private Message
Om du gör en sökning på Advance-spelaren på prisjakts forum får du hur många träffar som helst. De flesta där är lyriska över den spelaren, tyvärr finns där en tendens att haussa saker något ohyggligt så man ska nog ta det med en näve salt eller så...
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/06/11 :  21:02:47  Show Profile Send Mindless a Private Message
OK mayday. Ska kika lite närmare på den. Verkar riktigt fin.

svanbo: Ja, hade tittat lite på prisjakt och åsikterna gick minst sagt isär. En del tyckte att 10 kilos besten hade kass byggkvalité (vilket inte tyngden talar for, om än trafon står för stor del) medan andra tyckte den var oerhört tilltagen.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/12 :  08:44:05  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=49233

Läs gärna den här tråden. Där finns både ros och ris om nämnda spelare.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/06/12 :  09:45:50  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
cdfix har ju nämts, hur den står sig emot dagens spelare? Är ju jäkligt välbyggd.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000