HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips på bra däckleverantör
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:15:35  Show Profile Send pix a Private Message
Hupp,
Kom hem och bilen stod på ena fälgen
Nåja, det var nog dags att köpa nya sommardäck i alla fall...
Någon som har tips var man köper bildäck (205x55x16) till bästa pris på nätet?
(Montering ordnar jag själv)
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:20:18  Show Profile Send Draken a Private Message
http://www.dackonline.se/dack.html

Har köpt två MC däck innom 4 månader och dom blev 800 respektive 650 kr billigare än här hemma!
Draken
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:54:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Nokian NRVi köpte jag efter en rejäl stunds jämförande.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

d.ma
Member

233 Posts

Posted - 2007/06/10 :  21:08:13  Show Profile  Visit d.ma's Homepage Send d.ma a Private Message
bara en varning,, många däckhandlare har börjat ta DUBBELT betalt för montering o balansering bara för man köpt däcken via internet,,
jag fick själv en överraskning när jag skulle hämta ut mina däck efter mont/balansering hos lokale däckhandlaren, på däck jag köpt via däckonline,, han skulle ha 1200:- sedan han fick veta att det var internetdäck hans argument var att han inte kunde konkurera men internethandlarna... surt tycker jag,,,är det på det viset kanske vinsten på internetdäck inte blir så stor,,??
Men ska du handla är däckonline ett bra ställe att köpa däck,,!!
///////mvh Daniel

Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/06/10 :  23:01:26  Show Profile Send edison a Private Message
www.reco.se

Denna firman ligger fysiskt närmaste granne med Hugo Eriksson Bil i Storå, ca 5 mil norr om Örebro (är du inte en Nerike-audiofil, pix...?)
Edit:Klart du är, visste väl det)

Denna firman drivs av en nu 'rätt gammal' man, som hur som helst är av den gamla sorten : seriös OCH trevlig.
Billig lokal modell "skjul"

Jag köpte iofs 'billigdäck' men han har de flesta bra märken att erbjuda.

Man kan även snacka med honom om evt lev av honom själv till stan (Örebro) då han *då och då* tar sej en sväng hit...

Jag kommer även köpa MC-sulor på detta stället när det behovet uppstår (antagligen *snart* hehe)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/06/10 23:07:37
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/06/13 :  21:46:43  Show Profile Send acebowler a Private Message
ett tag sedan jag köpte däck men har flera gånger köpt av http://www.alveningvarsson.se/

vet inte om dom fortfarande håller måttet, har dock vari nöjd 4 ggr..

S


GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2007/06/13 :  22:08:46  Show Profile Send leffee a Private Message
Hej Pix
Ring till Tysslinge däck i Örebro
Dom har bra priser på däck.
Såg att Speedy i Örebro säljer 205 för 771kr inkl arbete
/Leffe

Edited by - leffee on 2007/06/13 22:50:46
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2007/06/14 :  23:37:26  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag har handlat genom dackonline, gummihuset.se och bythjul.com (sammanlagt 14 däck och fyra fälgar) och är nöjd med alla. Priserna, inkl. eventuell montering av lokal dyrverkstad, har ändå spöat handlarna i stan med råge och att utbudet är så mycket bättre och att det går att få de däck man vill ha gör inte saken sämre (alltid skönt att slippa höra kommentarer om att "vi säljer inte det märket" alt. "det är inte bra grejor"). Enda nackdelen var en beställning av fälg+hjul från bythjul.com som drog över tiden med ca en vecka.

Edit: språk.

Edited by - Terminator on 2007/06/14 23:40:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000