HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värmeslag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/06/09 :  12:32:05  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
När värmen slår över en får man ofta konstiga ideér.
28 grader varmt i Göteborg så finns bara en sak att göra:
IKEA! Svalt och skönt och nästan inga kunder.
Då såg jag att de hade BENNO (CD-pelaren) i kräksgrönt för 99:-.
(Ungefär den här färgen). Snabbt såg jag en viss koppling till Lancettan, hög och smal. Det här måste jag tänka mera på.

/vi hörs...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/09 :  12:53:39  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det är inte bara nöden som är uppfinningsrikedommens moder - även värmen!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/06/09 :  15:06:37  Show Profile Send Kmj a Private Message
oja, jag flydde precis gamlestan. Värmeslag är bara förnamnet.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/06/09 :  15:40:21  Show Profile Send Njord a Private Message
Bennon monteras lämpligtvis vågrätt mellan Lancettorna. Helst lågt, ungefär en tredjedels höjd av högtalarna. Det ger en snygg balans. Jag föreslår att Lancettan lackas i rosa. Då kan man få värmeslag även mitt i vintern.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/06/09 :  15:46:33  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
har precis kommit tillbaka från att ha välkomnat ostidiefararen götheborg tillbaka till sin hemma hamn, tjejen höll på att svimma i värmen så vi gick in i en hangar i närheten, där inne fick hon sitta en stund och lite att dricka, runt hörnet där vi satt var akutsjukvårdare upptagna med en medelålders kvinna som kolapsat i värmen.

Vi fick tyvärr avbryta mitt i kungens tal men jag tycker han tog det bra, leve konungen han är störtskön, de körde på en l'acoustics rigg, mkt fint ljud stundtals, kungligt kan man säga : )

mkt vackert, en kanondag kan man säga, träffade esl härifrån forumet, och tjejjen mår mkt bättre nu, allt väl med andra ord, men varmt är det...

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/06/09 15:48:53
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/06/09 :  15:55:19  Show Profile Send svejk a Private Message
Sitter med en fläkt på och dricker Ramlösa och käkar salta nötter. Har kommit in efter årets första bad i sjön. Ett tips, gå barfota vid frysdiskarna i mataffärer,skönt!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/06/09 :  16:29:09  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Vi sitter inlåsat och väntar på att det ska bli svalt så man kan öppna balkongdörr )det är över 40 grader på balkongen och den luften vill man ju inte ha in.
Tror det är dags att få klart AMP3:an. Det är liksom inte läge för 60W rör i klassA en dag som denna.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/06/09 :  16:41:44  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag tyckte inte att det var för varmt, så jag sprang 10 km


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/09 :  16:59:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Jag tyckte inte att det var för varmt, så jag sprang 10 km


Klart fall av värmeslag

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/06/09 :  17:05:26  Show Profile Send ninja a Private Message
quote:


quote:
Jag tyckte inte att det var för varmt, så jag sprang 10 km




Klart fall av värmeslag


Jag förbereder mig inför semester, cca 6 veckor i 30C-42C


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/06/09 :  22:21:17  Show Profile Send lars a Private Message
Badade i havet idag mellen Askimsviken och Styrsö. 18 grader alla redan. Det var skönt.
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/06/09 :  22:35:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Själv jobbar jag på IKEA. Vart skall jag ta vägen när jag är ledig och behöver kyla?

Skoj Billy-projektet smittade av sig lite!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/06/09 :  23:04:32  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
sitter nu i mitt garage och svalkas av sultstegens fläktar, det skulle visa sig att denna dag erbjöd bra mkt mer i form av väl-ljud än jag först trodde.

Har precis kommit hem från slottsskogen där ett NEXO GEO-T system bestående av 18 GEO-T lådor per sida med 2st CD-18 cardiod basar per sida värmdes upp och trimmades in inför mogondagen, och jag fick vara med :)

Jisses!!!

Va gutt att stå ca 150m bort och lyssna på detta system, HIFI på 150m! deni :) det roliga var att det hade ungefär samma närvaro på det avståndet som vid en tredjdel av det samma, oj vad bra det lät trotts att allt inte var på plats när checken avslutades.

ca 70000sek per låda, 18 lådor per kanal, två kanaler, plus ett GEO-S sidefill på ca 15 lådor per sida och tillhörande CD basar... oj vad mkt pengar det var, och därtill kommer slutsteg och processorer etc... hmmm high end, ja, i dessa sammanhang.

En underbar dag avslutas nu till tonerna av Hotel Costes 9 (har alla), mmm... semestern har börjat (mentalt) :)


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2007/06/09 23:06:55
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/06/10 :  14:33:43  Show Profile Send ILLY a Private Message
Kände mig fantastiskt smart, när jag fick idén att dra ner alla persienner i hela lägenheten och lämna några fönster i öppnat vädringsläge, så jag fick korsdrag. När jag kom hem idag var mitt hem den första svala platsen jag besökt på flera dagar. Ja, jag har också varit och kollat på Götheborg idag, jag gillade att det låg en doft av tjära i luften redan på ganska långt avstånd från henne.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2007/06/10 :  16:10:00  Show Profile Send icewall a Private Message
Vi har det bra!
Här är det bara så varmt att jag INTE tänker koppla in trangos Zen 9 och testa den. Får vänta till någon svalare dag!
Tänker nu ta en tur till närmaste öppna affär, mjölkavd. är min favvo såna här dar....
Barfota, hmmmm

- never stop exploring -
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2007/06/10 :  16:10:07  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Väldigt vad denna tråd blev off topic i förhållande till DIY. Jag var på Liseberg 9 och trekvarts timme igår.... idag är det vilodag i ordets rätta bemärkelse.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/06/10 :  19:49:46  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Tredje dan utan att rörstärkarna går. Börjar bli tröttsamt det här.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:33:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Eftersom tråden gått helt off topic så flyttar jag den dit. Boergars får väldigt gärna skapa en ny tråd om sitt projekt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2007/06/10 :  20:42:06  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
vemsom
Själv jobbar jag på IKEA. Vart skall jag ta vägen när jag är ledig och behöver kyla?
Hört talas om övertid... strunta i å gå hem, bygg med BENNO istället
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000