HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 bedrägeriförsök!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

regner
Member

899 Posts

Posted - 2007/06/09 :  11:29:30  Show Profile Send regner a Private Message
För någon månad sedan så la jag ut en annons på 3 par true religion jeans och någon vecka senare fick jag ett mail från en kvinna bosatt i scottland. Hon ville ha jeansen och samtidigt allt annat jag hade i klädväg som var dyrt och nytt. (jag importerar o säljer dyra märkeskläder i liten skala) Vi började diskutera affärens detaljer men jag drog snabbt öronen år mig när hon enbart ville betala genom banköverföring och när hon ville att de skille skickas till afrika.
Sen dess har jag blivit kontaktad av henne ett par gånger till (jag har andra liknande annonser ute) med samma utfall, och det är att jag inte hör av henne mer efter hon har fått klart för sig att jag enbart tar emot betalningar genom paypal.
Är det någon mer som har råkat ut för någon suspekt människa som vill att varorna ska skickas till afrika?

Edited by - regner on 2007/06/10 19:37:12

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2007/06/09 :  13:11:16  Show Profile Send ryst a Private Message
Bluff och båg är vad det är.
Be "henne" stoppa upp någonting i baken.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2007/06/10 :  19:26:46  Show Profile Send regner a Private Message
ryst, du har helt rätt! och nu är de nigerianska kräken (leveransadressen är just nigeria) i farten igen. De har mailat på några av mina övriga annonser under några andra identiteter och nu betalar de helt plötsligt gärna genom paypal. Jag kan tänka mig att de använder sig utav falska paypal överföringsmail. (betalningsbekräftelser)
Vad är det med nigeria och intrenetbedrägerier? hur många i raden av olika typer av bedrägerier är det nu!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000