HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ordning i RÖRan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/06/06 :  15:38:49  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag hade med mig 130 rör (exakt) från Ryssland för ett tag sedan. I mina samlingar finns redan en större mängd och jag har dessutom en skokartong osorterade glasbubblor.

Det stör mig att, för att få reda på om jag har ett visst rör, måste jag kolla mina excel-ark där jag försökt registrera alla rör som smyger sig in. Dessutom skavs beteckningarna av från rören när de bara ligger och skräpar i en kasse. Ordning på torpet eftersöks!

Alltså beställde jag två styck 6SL7 (jäklar det är ju ekvivalent med ryska 6H9S - såna har jag ju!!) och ett större antal småkartonger i olika storlekar för rör från TubesAndMore. Boxarna är inte helt billiga; 1-2kr beroende på storlek och antal. Eftersom paketet belades med moms och avgifter blev de ännu dyrare . Å andra sidan - priset för viss ordning kan vara ganska högt.

Rören från Ryssland var ganska sorterade - insvepta i papper och märkta (se bilden) medan somliga av mina gamla låg och skramlade i margarinaskar. Alltså, allt packades ner i askarna, askarna märktes och är nu tillfälligt förvarade i kartonger i väntan på den "perfekta förvaringskartongen".

Kort - för den som har oordnade och RÖRiga samlingar kan jag bara rekomendera TubesAndMores rörlådor och ett idogt uppmärkande.

Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000