HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 högtalare till flickvännen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:28:24  Show Profile Send dwain a Private Message
Knåpade ihop ett par lådor idag till flickvännen med ett par seas basar model P14RCY. Dessa spelades in lite lätt först genom att kör en 10hz puls ett par timmar på låg volym så att de fick mjukna i gummit lite. Sen tog jag ett par infinity reference 1 plockade ut elementen å filtren gjorde upp större hål för ett par andra diskanter ett par aluminium silkes dome av okänt fabrikat ett par dyra element i alla fall. Tog ett par gammla proson filter å stoppade allt i lådan å skruvade ihop. Å gisses vad det spelar. Jag tog genast ner mina burkar från altaret å kopplade upp dessa nya burkar. Å ja jag finner inte ord för det jag hör Man bara spelar skiva efter skiva å bara sitter med hakan i golvet å ibland åker den upp å ett leende framträder bara för att sedan gå i golvet igen. Helt otroligt detta är en totalt oseriös högtalare jag knåpade ihop för att hon skulle ha något att spela på. Fråga är om den lämnar detta hus eller ej

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:39:00  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Har samma basar i TV-rummet (ihop med ett par sinusdiskanter). Trevliga bekantskaper!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/05 :  00:23:09  Show Profile Send dwain a Private Message
Kan säga att jag nu lyssnat ganska länge på diverse musikstycken å det spelar kanon. En ganska stor och djup ljudbild å spelsättet är verkligen väldigt mjukt å en otrolig stampa tackten känsla får man oj vad man vill vrida på men det går inte då hela ens familj sover hehe. Sitter nu med beslutsångest ska man ge dessa till flickvännen eller ska man ge henne mina jbl l110. Har även mina qrs. Kan säga att dom nya byggena är inte bättre men i mitt rum funkar dom bättre. Nu har jag hört mina qrs i ett större rum å vet vad dessa kan prestera. Men som det är nu är det nog mina egna kompositioner som spelar bäst på mitt rum
Go to Top of Page

diffen
Member of Nerikes Audiofiler

622 Posts

Posted - 2007/06/05 :  01:11:33  Show Profile Send diffen a Private Message
Bygg ett par till!

Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/06/06 :  10:44:25  Show Profile Send Stickan a Private Message
Seas + okända men dyra och tydligen bra diskanter kan ju aldrig bli fel!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/06 :  11:40:40  Show Profile Send dwain a Private Message
Ja jag borde nog ta reda på vad det är för diskanter. JAg köpte dom av pappa till en 4del av priset på hans jobb. det är tydligen ersättningsdiskanter till ett par högtalare som var ganska dyra tror det var runt 20.000kr eller så. Har lyssnat mer nu å det är väldigt vad dom spelar på. Körde en ganska så grötig låt igår eller det vill säga det grötar sig i mina jbl å på dessa små lådor kunde man urskilja allting väldigt klart å fint. Konstigt, när jag normalt sätt verkligen vill skapa en bra högtalare så blir det alltid vissa punkter som den högtalaren spelar bra på å resten låter skit. Nu smällde jag ihop en högtalare som inte var alls något seriöst å den spelar 100ggr bättre än allt annat jag byggt
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/06/06 :  15:16:02  Show Profile Send Njord a Private Message
Herregud, är det så enkelt som att bara smälla ihop ett par högtalare? Och jag som har slitit mitt hår i förtvivlan de senaste månaderna bara på att placera mina nyinköpta högtalare rätt!

Men det är jättekul att du har lyckats dwain. Du får hissa flaggan idag på nationaldagen.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/06/06 :  23:11:39  Show Profile Send dwain a Private Message
Nja egentligen ska det inte vara så enkelt. Men ibland har man väll tur Jag hoppas bara det håller i sig så att det inte är en högtalare som är wow i början å som sedan blir lite tråkig att lyssna på för att det är lite mkt wow
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000