HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Laptop
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/06/04 :  21:02:45  Show Profile Send svejk a Private Message
Fick till uppdrag idag att köpa en laptop till på fredag. Har 5-7 loppor att handla för. För mig som är totalt bränd när det gäller datorer är det inte lätt.

Skall användas som studie pc Ingen teknisk inriktning.

Gärna länkar till ev tips


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/04 :  21:08:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag köpte precis en "Hempc". Vet väldigt lite om den.

Vad jag däremot erfar är att Vista inte är helt färdigutvecklat och funkar knackigare än XP. Nått att tänka på?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/06/04 :  21:08:10  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
www.apple.se

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:06:53  Show Profile Send svejk a Private Message
Är detta något vettigt?

http://se.pricerunner.com/pi/27-918342/Baerbara-datorer/HP-6715S-Sempron-3600-1024MB-120GB-TFT15.4-DVD-RW-Win-Vista-Home-Basic-produktinformation


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:10:26  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vemsom's alternativ är faktiskt riktigt klokt, man användaren har ett öppet sinne.

Får man ett äpple för 7 loppor?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/06/04 :  22:17:49  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Får man ett äpple för 7 loppor?

Nej inget bärbart.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/06/05 :  03:01:00  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
Svejk:
Är detta något vettigt?

Länk

Jag tycker inte det...
Det är Windows Vista förinstallerat, och även om man har XP på en skiva liggandes så kan det vara ett helvete att installera den, för det kommer troligen att saknas ett gäng drivrutiner. Vista-drivrutiner fungerar inte till XP.

Och som nämnts tidigare, Vista är fortfarade mera beta-version är fullfjädrat OS. XP(sp2) är driftsäkrare, och har fler program som har stöd för det. Det finns inte så många piratkopierade och crackade program som är gjorda för Vista. Tidigare Office-versioner (för XP) är lätta att få tag på, men den Office-version som brukar följa med Vista (vad jag har sett i alla fall) är en sån där man måste köpa en kod-nyckel för dyra pengar för att man ska kunna använda den mer än en månad för utvärdering.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2007/06/05 03:01:33
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/05 :  07:41:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Dell.se har en del burkar med XP till, inom nämnda prisklass.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2007/06/05 :  08:05:01  Show Profile Send pix a Private Message
Jag köpte en Dell Inspiron (www.dell.se) för ett halvår sedan och är fortfarande nöjd.
Nätdelenen började glappa förra veckan och jag ringde Dell support i Fredags efter lunch ang detta.
Kl 13:00 Måndag stod en budbil utanför min dörr med en ny !
Det imponerar
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000