Author |
Topic |
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 21:02:45
|
Fick till uppdrag idag att köpa en laptop till på fredag. Har 5-7 loppor att handla för. För mig som är totalt bränd när det gäller datorer är det inte lätt.
Skall användas som studie pc Ingen teknisk inriktning.
Gärna länkar till ev tips |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 21:08:09
|
Jag köpte precis en "Hempc". Vet väldigt lite om den.
Vad jag däremot erfar är att Vista inte är helt färdigutvecklat och funkar knackigare än XP. Nått att tänka på?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 22:10:26
|
Vemsom's alternativ är faktiskt riktigt klokt, man användaren har ett öppet sinne.
Får man ett äpple för 7 loppor?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 22:17:49
|
quote: Får man ett äpple för 7 loppor?
Nej inget bärbart. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/06/05 : 07:41:39
|
Dell.se har en del burkar med XP till, inom nämnda prisklass. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
pix
200.000-klubben
4176 Posts |
Posted - 2007/06/05 : 08:05:01
|
Jag köpte en Dell Inspiron (www.dell.se) för ett halvår sedan och är fortfarande nöjd. Nätdelenen började glappa förra veckan och jag ringde Dell support i Fredags efter lunch ang detta. Kl 13:00 Måndag stod en budbil utanför min dörr med en ny ! Det imponerar /Pix
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
|
|
Topic |
|