Author |
Topic |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 09:12:55
|
Satt och snackade med svågern här om dagen, då det kom fram att han hade en gammal rysk? rörförstärkare vid namn Priboj stående i en garderob. Den hamnade tydligen där när något/några rör pajade i slutet av 90-talet. Han undrade om jag kunde fråga här på forumet om, och hur, man kunde skaffa nya rör till den. M.a.o Hjälp! Vad heter rören och var kan man få tag på sådana?
/Per |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2007/06/04 : 09:42:56
|
Soundbrigade på HF och Faktiskt har en Priboj också, vad jag vet. Fråga honom. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
ludo
Member
1196 Posts |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2007/06/05 : 07:50:18
|
Kopplar du insignalen direkt till slutsteget och passerar förbi diverse skräp på ingången låter dom riktigt bra... |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2007/06/05 : 08:52:09
|
Såg mitt namn nämnas ...
Jag har kopplingsschema på ryska (lite komplicerat). Man kan göra till trix med dem som att slänga ut ingångs/fasdelarsteg och ersätta med en 6N1P (doppeltriode som tüskarna säger) samt sänka matningsspänningen till 225-250V och köra i ren klassA. Uteffekten blir modesta 12W men det funkar. Jag har beskrivning - be snällt kan jag mejla över till dig om det nu inte är någon annan som vill se.
Tillägger: rören är lite småtjuriga. Inga kvalitetsrör utan smäller vid minsta lilla, fast mina hållt men nu kör jag dem jättesnällt. |
Edited by - soundbrigade on 2007/06/05 08:53:18 |
|
|
|
Topic |
|