HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Heco Högtalare?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/03 :  04:47:00  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Tänkte kolla om det är nån som har lyssnat på högtalare av märket Heco? Blev lite nyfiken vad det är för nåt när jag kolla i en tysk katalog. Finns det någon återförsäljare i Sverige för dom, och vad har dom för karaktär på ljudet?

http://www.hifi-schluderbacher.de/oeffentlich/produktdetail.cfm?artid=131

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2002/12/03 :  09:19:53  Show Profile Send bjarne a Private Message
Tysk karaktär ...
Jag har lyssnat lite på de billigare varianterna. (Finns det några andra? frågar sig nog någon på detta forum.) Jag tycker nog att dom flirtar lite, dvs lite accent på bas och diskant. (Generellt sett, det finns ju många modeller.) Jag som lyssnar mycket på jazz och vokalt tycker inte att dom passar så bra till min musik, men kompisen som lyssnar mycket på pop föll direkt. Och jag är beredd att hålla med, för de 4000:- är det svårt att få något så välljudande (heco xenon 600 till specialpris.)Dom är klara och luftiga i ljudbilden. Dom du länkar till har jag inte hört.
Man undrar dock när Heco ska skaffa sig en designavdelning.


mvh
Go to Top of Page

Pisse
Member

74 Posts

Posted - 2002/12/03 :  09:42:37  Show Profile  Visit Pisse's Homepage Send Pisse a Private Message
En kompis införskaffade härom veckan ett par Heco Signature Front. Låter helt OK för mitt relativt otränade öra. Detta par fick han för 6600:- på www.hembiobutiken.se . Gedigna för att ligga i den prisklassen.

Prylarna: http://pisse.minhembio.com

Goa gubbar spottar snus...
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/03 :  10:52:22  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
signature låteringet bra alls vad jag tycker...

Argon serien låter mkt bra för de pengarna de kostar.. köpa kan jag ordna, beoror på var du bor i sverige..

jag har ägt Argon 50
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/03 :  10:54:05  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message



här är de ute å luftar sig en stund=)
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/12/03 :  14:40:31  Show Profile Send no_85 a Private Message
Jag har även jag Argon 50, tycker dom låter bra, speciellt om man ser till priset.
Troligen dom sista h-talarna jag KÖPER (not: se köper(!)).

Nått man bör tänka på är att för dessa tar det lååång tid innan dom är helt inspelade, jag har haft mina sen mitten på sommaren, och tycker att basen har släppt ordentligt först NU(?!).
Men basen började (not: började) släppa efter kanske 50-100 h (innan lät det lite torrt faktiskt),
ungefär samtidigt började även diskanterna mjukna (runt 50 h dvs), men dessa tog inte lika lång tid på sig att bli helt inspelade som basarna.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/12/03 :  17:20:49  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
fy vad jag vill ha sommar...
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/04 :  04:18:30  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
quote:
Originally posted by Robin Fischer

fy vad jag vill ha sommar...



Får tacka för era kommentarer! Robin dina högtalare såg ut att trivas bra där hehe .... På Lördag bär det av till stockholm så ska jag gå på en riktig provlyssnings dag och kanske äntligen hitta vad jag letar efter ..... hoppas det iaf
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2002/12/04 :  20:02:52  Show Profile Send no_85 a Private Message
C., såg idag att Reference är 2000 billigare på Argon-modellerna än Hembiobutiken.se.
Så du vet.
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2002/12/05 :  03:19:17  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
quote:
Originally posted by no_85

C., såg idag att Reference är 2000 billigare på Argon-modellerna än Hembiobutiken.se.
Så du vet.



Jasså! Då ska jag kolla upp det lite bättre! Tack för tipset!
Go to Top of Page

ef
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/12/05 :  10:11:12  Show Profile Send ef a Private Message
Heca xenon 400 är väldigt prisvärda högtalare. Säljes just nu extra billigt på Radiolagret i Göteborg, ca 3000 kr jämfört med Telehå i G-borg där de tar 4350kr. Var själv väldigt intresserad, men valde bort dem i sista stund.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000