HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 iMAC G3 tillsammans med D-LINK DI-524
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/06/02 :  16:07:37  Show Profile Send mace a Private Message
Hejhopp

Dottern fick en iMAC G3 som vi MYCKET gärna vill få fungera trådlöst.
Vi använder en D-LINK DI-524 till eb PC och har en DWL-G122 USB-sticka.
Burkisen har Mac OS X 10.3.9

Haaaaatar lång sladd genom solida betongväggar

Andra lösningar än D-link emotses även de Men hypersuperairport är nog lite £$£$

M


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/06/02 :  18:39:08  Show Profile Send n0p a Private Message
Här kan du kanske få svar -> http://www.99.se/

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/06/02 :  19:04:14  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag har en D-Link DWL-122 USB-sticka till min PowerMac G3 och det är det värsta skräp jag köpt
- Den blir varm efter ett tag och stänger då av. DWL-G122 är efterföljaren som förutom 802.11b även fungerar med 802.11g.

Innan jag gick över till trådlöst nätverk (Airport 802.11b/g) använde jag en router från D-Link och med min erfarenhet av D-Link så skulle jag nog försöka hitta en USB-stick från en annan tillverkare....

Jag använder numera bara min vita iBook G3 (300MHz) med inbyggt trådlöst nätverkskort (802.11b) för att surfa på internet mm och har skjutit upp köpet av en bra stationär dator alldeles för länge (jag flyttar filerna mellan datorerna m.h.a. usb-minne ). Efter sommaren kommer jag att köpa en ny iMac 24"

iMac G3, iBook G3 och PowerMac G3 har USB1.1 så dessa datorer kan inte utnyttja den högre hastigheten som 802.11g erbjuder över 802.11b.

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/06/02 :  22:28:53  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Håller med. mina erfarenhet av D-link har inte heller varit nåt vidare

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2007/06/03 :  16:06:34  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag har en d-link DI524 router som jag tycker fungerar förträffligt. Sedan har jag en DWL-G122 sticka som fungerar men är betydligt långsammare på att ansluta till nätverk än de nätverkskort inbyggda i bärbara datorer som jag prövat.

När jag skulle installera den för ett bra tag sedan så laddade jag hem de senaste drivrutinerna från d-link. Massor av kommunikationsproblem, blåskärmar etc följde. Kontakt med supporten hjälpte inte. Tillslut såg jag att trots att zip-filen man laddade hem var märkt med ett sent versionsnr så var själva drivrutinsfilen av mycket, mycket äldre datum. Installation av en bättre drivrutin (från CD-skivan...) löste problemen. Uselt av d-link att inte ha koll på drivrutinerna!

I alla fall: jag kan inte rekommendera DWL-G122 för köp, men har du redan en så varför inte pröva?

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/06/04 :  13:32:23  Show Profile Send mace a Private Message
Okilidooo!

Eftersom grejorna redan finns hemma så provar jag

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/06/05 :  03:09:42  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag har också dålig erfarenhet av D-link. Både router/brandvägg, och trådlöst.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/06/05 :  13:12:16  Show Profile Send mace a Private Message
Hmmmm
Det verkar fungera!!!?

Återkommer om det börjar brinna

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000