HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Bytes
 Lånbyte NOS DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/05/31 :  22:55:44  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Hade en sådan här annons inne tidigare men fick ingen respons.

Tycker det vore kul att testa lite olika DAC:ar, med och utan sampling. Själv har jag en NOS DAC av Derek Shek som jag köpt på eBay för hela 1500 SEK och som använder ett Philips 1543-chipp. Gillar den skarpt, men tycker det vore kul att höra t.ex. hur en Benchmark låter, en DDDAC/Lite Audios/McGyvers NOS DAC och såklart andra. Riktigt kul vore att få höra en Altmann DAC eller ett 1541-chipp men där känner jag inte till någon annan DAC än Zanden, och det kanske är lite överkurs ...

Min tanke är att man lånbyter DAC:en i ngn vecka och sedan lämnar tillbaka den.

Mejla eller PM:a!

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/05/31 23:13:11

meshuggener
Member

74 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:09:40  Show Profile Send meshuggener a Private Message
Tja!

Har en Altmann attraction dac i min ägo och jag ångrar inget, har testat många dacar. Det är i mina öron ett fynd som jag inte kan fatta fått mera uppmärksamhet i sverige.
Har även Altmann AMP, och den är minst lika bra.

Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/08/14 :  11:24:12  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Mejl skickat till dig, messhugener!

Johan
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/08/14 :  11:49:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jolojl, var bor du? Bor du nära Göteborg kan jag tänka mig att vara med och leka.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/08/14 :  12:09:47  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Hallå Bernt!

Tyvärr, bor inte nära Göteborg, utan i Stockholm ... (Hade nog redan ringt på hemma hos dig för att lyssna på din fina anläggning om jag bott i Göteborg ... ).).

Har inte fått svar från meshuggener men du får självklart vara med om jag får låna den ...

Johan
Go to Top of Page

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/08/15 :  13:09:46  Show Profile Send Jolojl a Private Message
PM till Bernt ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000