Author |
Topic |
ninja
Member
2476 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 10:29:48
|
Tyvärr ninja, ingen motor. Men den här borde ni andra kvarvarande kunna ta (tycker jag) det gäller bara att plocka ihop rätt associationer.
Tråden hålls öppen till sen EM, sen ska jag på Cognac och Garre(nja?) eftersom jag blitt farbror för 4:e gången. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 12:25:26
|
Nu har jag både sovit och ätit på saken. Men inte gjorde det någon skillnad
quote: det gäller bara att plocka ihop rätt associationer.
Jo, jo... Om det räckte. Det ska dessutom stämma överens med trasslarens egendomliga assocationer för att den åtrovärda pinnen ska erållas...
Slumpgeneratorn säger i alla fall att jag ska associera följande ord eller delar av ord:
åttor + ess + J vilket ger den Röda Tråden Spelkort
Eller hur Magils
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 12:30:27
|
Jo, en sak till.
Ess och åtttor förekommer ju i död mans hand. Men den är inte tillämplig som röd tråd eftersom den inte är specat i ledtrådarna att det är just de svarta åttorna eller fler än ett ess. Inte heller knekten är entydigt kopplad till död mans hand enligt de källor jag konsulterat.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 12:55:22
|
Datorspel
Råttor --> Rodent (Windows Entertainment Pack om nu någon kommer ihåg) Arcade Walk --> Arkadspel och i en arkad brukar det finnas massa spelmaskiner Sonic --> Sonic The Hedgehog, klassiskt Segaspel |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 13:12:10
|
Men vaf.. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 13:55:02
|
Sömngångare |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 16:09:36
|
Hamsterhjul tror jag är den rätta benämningen på ett sånt där råtthjul.
Råttor Walk Happiness
Råttorna blir lyckliga när dom kutar omkring i dylika...
//Mikael som har bråttom till affärn... |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 16:58:25
|
Mikael hade nog lite för bråttom...
Därmed kommer med visst vemod
En person var grymt nära men inte tillräckligt. Nyckelorden och förklaringar nästan på plats. Ni har nystat bra och plockat bra associationer, så lösningen har ju funnits och delvis skrivits.
Mörbyligan - Slumrande Råttor Harry J's All Stars - The Arcade Walk Sonic Order of Happiness - Kerosene Sky |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 18:53:41
|
Tillbaka från stormarknaden och kan krasst konstatera att det gjorde inget att ha bråttom...
Råttornas ljudbågar... |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 20:49:54
|
Är tråden olöst än? |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 21:57:04
|
Verkar så. Och jag är inte ett dugg närmare lösningen nu än för ett dygn sedan. Har en känsla av att det är något TV-/Dataspelsanknutet, eller kanske SiFi. Alla alternativen är lika illa. Inte alls min kopp the.
/Jörgen G |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/05/25 : 23:16:41
|
Då är det väl nytt rekord på gång... längst tid utan lösning... |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/05/26 : 10:00:36
|
Ledsen för fördröjningen, åkte iväg på fest och insåg nu att jag inte postat "The end".
Ninja är ju rätt ute...
SEGA råttor SEGA tar fram Arkadspel Sonic the Hedgehog är SEGA's symboliska hjälte.
SEGA är alltså rätt, men Nintendo helt fel då dessa kör med sina Mario-bröder. Det var för att bemöta succen med Mario som SEGA skapade Sonic. ( kan man läsa på Wiki)
ztenlund var som sagt rätt ute, men inspirerad av Jörgens petighet, så godkändes det inte, Ninjas svar hade inte godkänts heller, då det är två. |
|
|
Topic |
|